اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:

محتوای کتاب‌های درسی باید به‌روز تغییر کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به تحول بنیادین در آموزش و پرورش گفت: محتوای کتاب‌های درسی باید به‌روز تغییر کند.

محتوای کتاب‌های درسی باید به‌روز تغییر کند
به گزارش خبرگزاری فارس از کلاردشت، محمدعلی امیری صبح امروز در جلسه تودیع و معارفه رئیس آموزش و پرورش کلاردشت افزود: آموزش و پرورش در خط اول جنگ نرم است و سربازان این جنگ معلمان هستند.
وی اظهار داشت: توجه ویژه به دانش‌آموزان تنها با انتقال دانش و یا نگرش به پرورش دانش‌آموز مقدور نیست بلکه در زمینه ساخت دو بال آموزش و پرورش باید همگام عمل کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه دیروز در جنگ سخت آموزش و پرورش با تقدیم بیش از 2 هزار نفر شهید دانش‌آموز و فرهنگی جایگاهی رفیع در آن عرصه داشت، ادامه داد: معلمان سرداران جنگ نرم نیز هستند و باید در این راستا توجه اساسی به تربیت دانش‌آموزان صورت گیرد.
این مسئول تصریح کرد: مدرسه باید جایی باشد که دانش کاربردی را به فرزندانمان دهد.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران بیان داشت: بسیاری از رفتارهایی که ما در آموزش و پرورش انجام می‌دهیم آسیب‌ساز است.
وی با بیان اینکه دشمن به دنبال حذف عالمان ما به طرق مختلف است، خاطرنشان کرد: از دیگر اهداف دشمن بی‌دین کردن فرزندان ماست.
امیری یادآور شد: با انتخاب روش‌های درست و شیوه‌های صحیح و تلاش و پشتکار و پر از محبت باید دانش‌آموزان را بپذیریم.
این مسئول اضافه کرد: باید بستری برای آماده سازی انسان‌هایی که در جامعه پیچیده آینده زندگی کنند آماده شود و با توجه به تفاوتی که در جهان امروز رخ داده باید روش‌های تعلیم و تربیت و مفاهیم و محتوای کتب و... تغییر یابد و بروز شود.
در ادامه امام جمعه کلاردشت فرهنگیان را پرچم‌داران جامعه عنوان کرد و گفت: معلمان مبارزان در راه خدا در عرصه حفظ دین و مبارزه با تهاجم فرهگی هستند.
حجت الاسلام سید مصطفی محمدی با اشاره به مدیریت گذشته آموزش و پرورش کلاردشت اضافه کرد: در این چند سال آموزش و پرورش دوران طلایی خود را پشت سرگذاشته و رئیس قبلی فردی با تفکر سیاسی در خط ولایت و با ثبات فکری و با تعامل با مسئولان به ویژه امام جمعه بوده که قانونمندی در برنامه‌ها و پیگیری کارها از ویژگی‌های ایشان بوده است.
وی همچنین از رئیس جدید به عنوان فردی دارای ثبات فکری و سیاسی یاد کرد و متذکر شد: ایشان با تصدی پست معاونت در دوره رئیس قبلی تجارب فراوانی در این عرصه دارند که امید می‌رود آموزش و پرورش کلاردشت که بسیار قوی و کارآمد است را هدایت کنند.
فرماندار چالوس نیز با اشاره به اینکه امانتداری بالاترین کار در روی زمین است بر لزوم حفظ امانت مسئولیت در کشوری که جان و مال انسا‌ن‌ها برای حفظ آن اهدا شد تاکید کرد.
سید قدیر رضایی ادامه داد: آموزش و پرورش ریشه و اساس توسعه است و باید با تعامل دیگر دستگاه‌ها نسبت به ارتقای جایگاه ان تلاش شود.
محمد سنایی بخشدار کلاردشت نیز ارزشمندترین نیروی هر جامعه را فرهنگیان آن جامعه عنوان کرد و ابراز داشت: آموزش و پرورش منطقه توانسته با تعامل مناسب با دیگر نهادها موفقیت‌های چشمگیری به ویژه در امور اموزشی و فرهنگی منطقه داشته باشد.
رئیس سابق آموزش و پرورش کلاردشت نیز با بیان اینکه تمام توان خود را برای رفع دغدغه‌های مالی همکاران بکار گرفته بوده است، گفت: تمام تلاش برای حفظ شان فرهنگیان و ارتقای منزلت آنان انجام شد.
محمدصادق فرزیب ادامه داد: استفاده حداکثری از فرصت‌ها و امکانات و برنامه‌ریزی اصولی برای پیشبرد اهداف از جمله کارهای تاثیرگذار در مدیریت بود.
وی پیگیری احداث خانه معلم، کمک هزینه به فرهنگیان سیل زده، اجرای مناسب طرح اسکان، تشکیل مجمع خیرین، توجه ویژه به دانش‌آموزان بی بضاعت، پیگیری برای اجرایی شدن مسکن فرهنگیان را از جمله اقدامات این اداره عنوان کرد.
ایسن مسئول متذکر شد: سال جاری دوران طلایی مدیریت آموزش و پروش کلاردشت بوده به طوری که بیشترین و بهترین خروجی از دانش‌آموزان منظقه را شاهد بودیم.
در ادامه رئیس جدید آموزش و پرورش کلاردشت نیز با اشاره به نامه امام علی (ع) به مالک اشتر درباره ویژگی مدیران عنوان کرد: خدمت‌رسانی، ناظر بودن مردم بر مدیران و غنیمت شمردن فرصت برای خدمت‌رسانی از جمله مواردی است که مدیران باید آن را مدنظر داشته باشند.
محمدتقی هرسیج گفت: در محیط آموزش و پرورش باید به‌گونه‌ای عمل کرد که جلوی هدر رفت حتی یک استعداد نیز گرفته شود.
وی اذعان داشت: براساس سند چشم انداز ایران 1404 و با توجه به اینکه در عصر انفجار اطلاعات قرار داریم باید به علم روز مجهز شده و با تمام توان در این راه گام برداریم.
انتهای پیام/ن10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول