اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به بهانه هشتم شهریورماه روز مبارزه با تروریسم؛

پژاک فرقه‌ای تروریستی، ضدکرد و غیرایرانی است

خبرگزاری فارس: پژاک فرقه‌ای تروریستی و همسو با برنامه‌های آمریکا علیه ایران است و گروه‌های کردی واکنش‌های سلبی شدیدی علیه پژاک دارند و این فرقه تروریستی را ضد کرد، مشکوک و غیرایرانی قلمداد می‌کنند.

پژاک فرقه‌ای تروریستی، ضدکرد و غیرایرانی است
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فرقه تروریستی پژاک در آبان ماه سال 82 به سرکردگی عبدالرحمان حاجی‌احمدی و توسط پ‌ک‌ک برای انجام تحرکات تروریستی علیه نظام اسلامی راه‌اندازی شد و از سال 84 نیز فعالیت‌های تروریستی خویش را در قالب اقدامات مسلحانه شروع کردند.
حاجی‌احمدی به خاطر داشتن ویژگی‌هایی از قبیل اعتقاد به خشونت و تحرکت تروریستی، ضدیت وی با دین و دینداری و تبعیت بی‌قید و شرط از ایدئولوژی موهوم اوجالان به سرگردگی این فرقه منصوب شده است.
خانواده از دیدگاه اعضای این فرقه تروریستی عامل تضعیف روحیه مبارزه (خشونت و ترور) در اعضای آن، عامل مقاومت در برابر مغزشویی و ابزاری برای ضربه زدن به روحیه اعضای فرقه است و به همین منظور ازدواج و داشتن خانواده در بین اعضای این گروه معنایی ندارد.
از بین بردن فضای سالم سیاسی با تحرکات تروریستی و خشنوت‌بار، مروج خشونت به جای فعالیت‌های سیاسی مسالمت‌آمیز و مانع شدن از رشد توسعه فرهنگی و مشارکت سیاسی و حق تعیین سرنوشت مردم در انتخابات از مظاهر بارز ضدیت این فرقه با دموکراسی است.
این فرقه با تهدید روشنفکران منتقد از جمله روزنامه‌نگاران، محققین و صاحب‌نظران، تشکیل دادگاه‌های صحرایی برای منتقدین درون تشکیلاتی و سر به نیست کردن اعضای منتقد خود نشان داده‌اند که با همه مظاهر دموکراسی مانند تکثرگرایی، انتقاد، آزادی بیان و غیره مخالف هستند و با مخالفین و منتقدین خود به شدیدترین وجه برخورد می‌کنند.
فرقه تروریستی پژاک دین اسلام را عامل بدبختی کردها می‌داند و معتقدند که کتاب‌های آسمانی تراوشات ذهنی  پیامبران است.
آنان کم‌سوادها بر باسوادها، کردهای ترکیه‌ای بر غیرترکیه‌ای، هم‌ولایتی‌های اوجالان بر غیر و دختران زیبارور را بر بقیه ترجیح می‌دهند و این نمونه عینی تبعیض در این فرقه تروریستی است.
باید گفت که اخاذی، زورگیری، بیگاری کشیدن از اعضا و همکاری با باندهای بین‌المللی قاچاق مواد مخدر مهم‌ترین منابع درآمدی فرقه تروریستی پژاک است که آنها را در قالب رادیوها، کانال‌های ماهواره‌ای و سایت‌های اینترنتی با هدف ارائه تصویری غلط از تنوع قومی القای وجود تبعیض در ایران، توجیه تحرکات خشن و تروریستی فرقه و ابزارهایی برای فریب جوانان و تشویق آنان به منظور جذب در این گروهک هزینه می‌کنند.
رفتار آمریکا و غرب با این فرقه تروریستی یکی از مصادیق بارز برخورد دوگانه آنان با موضوع تروریسم است به گونه‌ای که با توجه به اینکه گروهک پ‌ک‌ک را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داده‌اند، با پژاک مدارا می‌کنند و محدودیتی برای این شاخه از پ‌ک‌ک اعمال نمی‌کنند.
همچنین اقامت حاجی‌احمدی سرکرده گروهک پژاک در آلمان و برگزاری نشست‌های تشکیلاتی در اروپا و تردد آسان وی به آمریکا نمونه بارز این ادعاست.
در حالی که پژاک و پ‌ک‌ک خود را تنها نماینده مردم کرد می‌دانند و دیگر گروه‌ها و شخصیت‌های کردی را عوامل حکومت‌ها، بدوی و واپسگرا (سنتی و ناکارآمد) می‌دانند و از نظر آنان گروه‌های سنتی کرد تنها ابزاری در دست طوایف هستند، سایر گروه‌های کردی نیز واکنش‌های سلبی شدیدی علیه پژاک دارند و آن را ضد کرد، مشکوک و غیرایرانی قلمداد می‌کنند.
از مهم‌ترین نقاط تلاقی پژاک و پ‌ک‌ک، قرار گرفتن در مسیر همسویی با سیاست‌های کینه‌توزانه آمریکا علیه ملت ایران است و بر این اساس احتمال انجام تحرکات تروریستی مشترک این دو بنا به درخواست آمریکا وجود دارد.
ترور و قتل شهروندان، بمب‌گذاری و مین‌گذاری و تله‌های انفجاری، تهدید، ارعاب و خرابکاری، ضرب و شتم و گروگانگیری و اخذی از جمله اقدامات این فرقه تروریستی در مناطق کردنشین غرب کشور است.
باید گفت که اخاذی و باج‌گیری، خسارت‌های مالی به اموال و دارایی‌های شخص، تخریب اموال و دارایی‌های عمومی در قالب مراتع و جنگل‌ها از جمله خساراتی است که مستقیم بر مردم تحمیل می‌کنند و ممانعت از سرمایه‌گذاری‌های کلان اقتصادی و اختلال در صنعت گردشگری و توریسم از خسارت‌های غیرمستقیم این فرقه تروریستی در مناطق غربی کشور به ویژه کردستان و آذربایجان غربی است.
لازم به ذکر است؛ این فرقه از سال 83 تاکنون موارد بی‌شماری درگیری مسلحانه، ترور افراد، بمب‌گذاری و مین‌گذاری، ارعاب، تهدید و اخاذی مسلحانه داشته و تعدادی نیز در زمینه مقابله با آنان زخمی و به شهادت رسیده‌اند.
گفتنی است؛ مردم کردستان برخلاف گفته‌ها و ادعاهای این فرقه تروریستی، هیچ تمایلی به آنان نداشته و ندارند و از آنان به عنوان قاتلان مردم بی‌گناه نام می‌برند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول