اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای ترویج فرهنگ نشر؛

سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی کردستان احداث می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد دانشگاهی واحد کردستان با بیان اینکه توسعه فعالیت‌های فرهنگی و ارزشی اولویت اساسی جهاد دانشگاهی در کردستان است، از احداث سازمان انتشارات این واحد در سنندج خبر داد.

سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی کردستان احداث می‌شود
حمیدرضا مجردی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، با بیان اینکه حوزه نشر کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی از جمله فعالیت‌های مهم جهاد دانشگاهی از آغاز تاسیس تاکنون بوده، اظهار داشت: از سال 1380 به منظور تجمیع و تمرکز تمامی فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در زمینه مذکور، سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی تاسیس و در سه حوزه تولید و چاپ کتاب، توزیع و پخش کتاب و ترویج و توسعه کتابخوانی فعالیت خود را آغاز کرد.
وی با اشاره به اینکه موضوعی ‌شدن یا قطب‌بندی تولید کتاب،‌ از جمله سیاست‌گذاری فعالیت‌های انتشاراتی است، اظهار داشت: یکی از مباحثی که همواره توسط سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی پیگیری میشد، موضوع تخصصی شدن تولید کتاب در واحدها و به وجود آمدن قطب‌های محتوایی کتاب است.
رئیس جهاد دانشگاهی واحد کردستان تصریح کرد: در همین راستا انتشارات جهاد دانشگاهی واحد کردستان نیز وارد عمل شده و در تلاش است با برنامه‌ریزیهای بیشتر در این زمینه فعالیت خود را تخصصی کند.
مجردی در ادامه اعتبار لازم برای احداث این سازمان را 600 میلیون تومان اعلام و بیان کرد: حدود 200 میلیون تومان این مبلغ، ‌از محل اعتبارات استان‌های کمتر توسعه‌یافته تامین میشود.
وی افزود: عملیات زیربنایی این ساختمان با 262 متر زیربنا و در پنج طبقه آغاز شده و تا سال آینده به بهره‌برداری میرسد.
رئیس جهاد دانشگاهی واحد کردستان با بیان اینکه توسعه فعالیت‌های فرهنگی و ارزشی اولویت اساسی جهاد دانشگاهی در استان است، گفت: این نهاد با وجود کمبود اعتبارات و بودجه به عنوان یک نهاد عمومی و غیردولتی نقش خود را در پیشرفت کشور ایفا کرده و موسسه رویان از شاخصه‌های اصلی این پیشرفت است.
مجردی همچنین از راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه دانشجویان ایران با عنوان ایسفا در استان خبر داد و افزود: این صندوق با هدف کمک به تامین بخشی از هزینه‌های دانشجویان از جمله شهریه، مسکن، ازدواج و ... راه اندازی میشود.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول