اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه فجر فارس:

تشکل‌های بسیجی باید به همگرایی برسند

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه فجر استان فارس گفت: با همگرایی بسیج اساتید و تشکل‌های دانشجویی به نحو مطلوب از فرصت‌ها استفاده شود.

تشکل‌های بسیجی باید به همگرایی برسند
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سپاه فجر استان فارس، غلامحسین غیب‌پرور یک‌شنبه ‌شب در ضیافت افطاری سازمان بسیج دانشجویی فارس که با حضور دو تن از نمایندگان شیراز، برخی رؤسا و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های شیراز، برخی مسئولان شهری، نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه‌های شیراز و اعضای فعال بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شیراز در حسینیه ثارالله شیراز برگزار شد، اظهار داشت: چشم همگان به محیط‌های دانشگاهی بوده و در حال حاضر فضای مناسبی در کشور و استان فارس حاکم است که باید با همگرایی بسیج اساتید و بسیج دانشجویی و تشکل‌های دانشجویی، با فرصت‌ها به نحو مطلوب برخورد شود تا با این همگرایی مجموعه این استان را نیز همراهی دهند.
علی خادم مسئول سازمان بسیج دانشجویی فارس نیز در این ضیافت بیان کرد: دو راهبرد و هدف اصلی در رأس برنامه‌های استکبار برای دانشگاه‌ها وجود دارد که علم‌زدایی، ترور و حذف دانشمندان و عالمان از جمله شگردهای استکبار است.
وی هدف و راهکار اصلی استکبار را در دانشگاه‌ها سرگرم کردن استاد و دانشجو به مسائل غیرعلمی خواند. 
مسئول سازمان بسیج دانشجوی فارس با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه دانشگاه باید به معنای حقیقی کلمه متدین باشد، تصریح کرد: وظیفه ما در این راستا باید جهت‌گیری به سمت این راهبرد باشد. 
خادم با تصریح بر تحولات و بیداری منطقه و جهان اسلام گفت: بسیج دانشجویی باید با نگاهی کلان به این سمت برود که چه‌طور با طرحی نو راهبردها و منویات ولی امر مسلمین را عینیت بخشد.
حجت‌الاسلام محمد نیری مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شیراز نیز در این ضیافت با تصریح بر رشد فضائل اخلاقی و تهذیب و تزکیه نفس به عنوان وظیفه انسان اظهار داشت: باید انسان در حوزه فردی به این خودسازی بپردازد و در حوزه اجتماعی نیز علاوه بر صالح بودن، مصلح باشد.
وی حب دنیا و غرق شدن در فعالیت‌های گوناگون اجتماعی را عاملی برای دور شدن از خودسازی دانست و گفت: خودسازی یک کار در عرض کارهای دیگر نیست؛ بلکه روح حاکم بر کارها و فعالیت‌های دیگر است.
نیری با بیان اینکه نگاه ما در اکثر موارد به بیرون از خودمان است، خاطرنشان کرد: با خودسازی می‌توان به درجه بالایی از تاثیرگذاری مثبت رسید.
وی با تاکید بر اینکه باید روح حاکم بر فعالیت‌های اجتماعی روح خودسازی باشد، بیان کرد: فعالیت‌های اجتماعی باید بستر تهذیب نفس باشد، اما این دلیل نمی‌شود که فعالیت‌های اجتماعی را فراموش کنیم.
نیری با بیان اینکه بسیاری از کمالات جز از بستر فعالیت‌های اجتماعی حاصل نمی‌شوند، بیان کرد: نباید برون‌گرای افراطی و یا درون‌گرای تفریطی باشیم و با انتخاب مسیری متعادل در این راه گام برداریم.
آرش علاء‌الدینی مسئول سیاسی بسیج دانشجویی شهید چمران شیراز نیز در این مراسم با بیان اینکه امام (ره) افق نگاهی داشتند که آینده انقلاب را در فرای مرزها می‌دیدند و آن تشکیل حکومت مهدی (عج) بود، بیان کرد: امام (ره) از این رو فرمان تشکیل بسیج دانشجو و طلبه را صادر فرمودند و بیان کردند که تحقق بسیج دانشجویی و طلبه همان وحدت حوزه و دانشگاه است.
وی تصریح کرد: باید ببینیم ما در مسیر گفته‌های امام راحل و تحقق منویات ولی امر مسلمین چه گامی برداشته‌ایم و برای حفظ دستاوردهای این دو پایگاه علمی چه کرده‌ایم تا به فرموده امام (ره) به دست آمریکا و شوروی نیافتند.
علاءالدینی با اشاره به گام‌های بسیج دانشجویی در راستای مطالبات مقام معظم رهبری در جهاد علمی اضافه کرد: باید بسیج دانشجویی گام‌های مؤثری در راستای حل مشکلات جامعه بردارد.
روح‌الله نجابت دبیر انجمن اسلامی دانشگاه شیراز، لیلا اسماعیلی دبیر کانون طرح ولایت بسیج دانشجویی فارس و علی رضا فقیر، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور شیراز نیز در این ضیافت به بررسی نقش جنبش دانشجویی در خنثی کردن فتنه، عفاف و حجاب، وضعیت دانشجویان بسیجی در طرح ولایت، عدالت اجتماعی، بسیج دانشجویی پرچم‌دار آزاداندیشی و نحوه برخورد جریان دانشجویی با جریان انحرافی پرداختند.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول