اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی پژوهشگاه المصطفی؛

همایش اسلام و مسیحیت فراخوان شد

خبرگزاری فارس: همایش اسلام و مسیحیت (ارتدکس گرجستان) از سوی پژوهشکده علوم اسلامی پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی فراخوان شد.

همایش اسلام و مسیحیت فراخوان شد
حجت‌الاسلام عزالدین رضانژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به برگزاری همایش اسلام و مسیحیت (ارتدکس گرجستان) اظهار داشت: گشودن باب گفت‌وگو و تعامل ادیان در روابط کشوری و غیر کشوری و شناساندن مبانی اسلام و مسیحیت از مهم‌ترین اهداف این همایش است.
دبیر علمی همایش اسلام و مسیحیت خاطرنشان کرد: با جمع‌بندی مباحث مطرح شده در این همایش به دیدگاه‌های مشترک بین‌الادیانی نسبت به مشکلات موجود در جهان دست پیدا می‌کنیم.
وی با بیان اینکه پنج محور اصلی برای این همایش در نظر گرفته شده است، گفت: هویت و فرهنگ، گفت‌وگو و تبادل فکری ادیان، نهاد خانواده و جامعه، نقش دین در مسائل اجتماعی، علم‌گرایی در تاریخ اسلام و مسیحیت و فرصت‌ها و نیازها از محورهای اصلی این همایش محسوب می‌شود.
رضانژاد عنوان داشت: تأکید بر فرهنگ و هویت بومی و اجتناب از خودباختگی فکری و فرهنگی، کنترل و مدیریت افراط‌گرایی قومی و دینی، ادیان و تأثیر آن در پیشرفت فرهنگ و تمدن معاصر، چالش‌های تاریخی ایران و گرجستان در کتاب‌های درسی و نقش دین در تحکیم مبانی نهاد خانواده از موضوعاتی است که در زیرمجموعه محورهای اصلی مطرح می‌شود.
وی با اشاره به مهلت ارسال مقالات به دبیرخانه همایش اسلام و مسیحیت بیان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این همایش تا پنجم مهر ماه سال جاری فرصت دارند قایل تایپ‌شده مقالات خود را حداکثر در 7 ‌هزار کلمه و تنها با فرمت word به نشانی دبیرخانه همایش ارسال کنند.
عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی العالمیه به روش‌های ارسال مقالات به دبیرخانه همایش اشاره کرد و افزود: شرکت‌کنندگان باید مقالات خود را به آدرس قم، بلوار امین، سه‌راه سالاریه، جامعه‌العلوم، بلوک 3، طبقه 3، پژوهشگاه بین‌‌المللی المصطفی، پژوهشکده علوم اسلام یا آدرس الکترونیکی  Hamayesh.I&C@gmail.com ارسال کنند.
وی در پایان گفت: متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن 393-2133388-0251 تماس حاصل کرده یا به پایگاه اطلاع‌رسانی www.miu.ac.ir مراجعه کنند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول