اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سال 85 تاکنون صورت گرفت؛

پرداخت 139 میلیارد ریال سود سهام عدالت در قزوین

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان اقتصاد و دارایی استان قزوین از پرداخت بالغ بر 139 میلیارد ریال سود سهام عدالت به 305 هزار و 572 نفر در استان از سال 85 تاکنون خبر داد.

پرداخت 139 میلیارد ریال سود سهام عدالت در قزوین
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سید محمد علی قاسمی ظهر امروز در نشست خبری بیان کرد: از سال 85 تا اردیبهشت 90، تعداد مشمولان سهام عدالت در استان قزوین 644 هزار و 863 نفر بوده است که از این تعداد 604 هزار و 17 نفر برابر با 93.6 درصد در شرکت‌های تعاونی سهام عدالت ثبت‌نام کرده‌اند.
وی ادامه داد: از این تعداد 89 هزار و 644 نفر زیرپوشش نهادهای حمایتی، 265 هزار و 332 نفر روستائیان و عشایر، 230 هزار و 523 نفر شاغلان و بازنشستگان، 17 هزار و 824 نفر ایثارگران و سایر مشمولان شامل زنان سرپرست خانوار، خدام مساجد و حسینیه‌ها، کارکنان ستادهای نماز جمعه و روزنامه‌نگاران 694 نفر هستند.
رئیس سازمان اقتصاد و دارایی استان قزوین اضافه کرد: ما در بحث سهام عدالت هنوز در حال پذیرش افراد هستیم و دولت تا 45 میلیون نفر را هدف‌گذاری کرده است تا دیگر کسی نباشد که بگوید که سهام عدالت دریافت نکرده است، در خصوص سود سهام نیز این سود به گروه‌هایی پرداخت شده و به آنها که پرداخت نشده ناشی از این است که باید سود به حساب تعیین شده واریز شود تا دولت بتواند سود سهام مربوطه را به مشمولان پرداخت کند.
وی تصریح کرد: از سال 85 تاکنون بالغ بر 139 میلیارد ریال سود سهام عدالت به 305 هزار و 572 نفر در استان پرداخت شده است که این تعداد شامل 52 هزار و 163 نفر افراد زیرپوشش نهادهای حمایتی، 87 هزار و 795 نفر روستائیان و عشایر، 46 هزار و 689 نفر شاغلان و بازنشستگان آموزش و پرورش، 90 هزار و 641 نفر بازنشستگان ادارات و تأمین اجتماعی و 28 هزار و 284 نفر شاغلان دستگاه‌های اجرایی استان بودند.
 
* پرداخت 110 میلیارد ریال حقوق در 5 ماه سال جاری
رئیس سازمان اقتصاد و دارایی استان قزوین در ادامه به اشاره به اعتبارات استان افزود: کل اعتبارات هزینه‌ای سال 89 استان که شامل بخش حقوق و مزایا و سایر (هزینه‌های جاری دستگاه‌ها) است، با اصلاحات صورت گرفته و مازاد تخصیص یافته 654 میلیارد ریال بوده است که از این مقدار 233 میلیارد و 500 میلیون ریال حقوق و بخش سایر اعتبارات هزینه‌ای حدود 420 میلیارد و 500 میلیون ریال بوده است.
وی عنوان کرد: اعتبار تملک و دارایی و سرمایه‌ای استان در سال گذشته 722 میلیارد ریال بوده که از این میزان، مبلغ 821 میلیارد و 800 میلیون ریال پرداخت شده است.
قاسمی اعلام کرد: در سال 90  نیز اعتبار مصوب هزینه‌ای استان 651 میلیارد ریال بوده است که از این میزان 234 میلیارد ریال به حقوق و مزایا و 408 میلیارد ریال به سایر اختصاص یافته است و در پنج ماه نخست سال جاری پرداخت صورت گرفته 117 میلیارد ریال برای سایر و 110 میلیارد ریال برای حقوق بوده است.
وی خاطرنشان کرد: اعتبار تملک دارایی و سرمایه‌ای مصوب استانی در سال 90، 803 میلیارد ریال است و اعتبار ملی استانی شده 305 میلیارد ریال که در مجموع یکهزار و 108 میلیارد ریال اعتبار میشود که تاکنون 180 میلیارد ریال به صورت استانی و 620 میلیارد ریال ملی و استانی از سوی خزانه پرداخت شده است.
 
* حصول 90 درصد درآمد استان از طریق مالیات
رئیس سازمان اقتصاد و دارایی استان قزوین با اشاره به درآمدهای مصوب استان اظهار کرد: درآمد مصوب استان در سال 89، یکهزار و 740 میلیارد ریال بوده است که عمده درآمد حاصل شده در استان یعنی نزدیک به 90 درصد از طریق مالیات بوده است.
وی یادآور شد: وصولی درآمد استان 264 میلیارد تومان است که نسبت به مصوب یک سال 51 درصد افزایش را شاهد هستیم.
قاسمی تصریح کرد: در سال 90 نیز درآمد مصوب استان نزدیک به 230 میلیارد تومان است که از این مقدار مصوب پنج ماه برابر با 957 میلیارد ریال است که وصولی پنج ماه نخست استان 112 میلیارد تومان بوده است که 16 میلیارد تومان مازاد درآمد داشتیم.
 
* مزیت‌های اقتصادی استان شناسایی میشود
وی در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در هدفمندسازی یارانه‌ها توضیح داد: در بحث هدفمندسازی یارانه‌ها ضمن راه‌اندازی ستاد، 10 جلسه داشتیم که جلساتی قبل از اجرای هدفمندی و بعد از آن برای ساماندهی بازار، تحلیل و بررسی و تصمیم‌گیری داشتیم.
رئیس سازمان اقتصاد و دارایی استان قزوین عنوان کرد: ستادهای فرعی نیز در شهرستان‌ها تصمیم‌های استانی در چارچوب قوانین را پیگیری میکردند و تشکیل کمیته‌های فرعی حمل و نقل، برگزاری همایش‌ها برای تبیین اهداف قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، برگزاری کنفرانس‌های خبری و چاپ و انتشار بیش از دو تا 3 هزار کتابچه برای اطلاع‌رسانی به مردم از جمله اقدامات صورت گرفته در حوزه اقتصادی در بحث هدفمندسازی یارانه‌ها بوده است.
وی عنوان کرد: بررسی و آسیب‌شناسی قانون هدفمندسازی یارانه‌ها به صورت کارگاه‌های آموزشی، تهیه گزارش‌های تحلیلی در خصوص آثار و تبعات مثبت و منفی قانون هدفمندسازی یارانه‌ها و تشکیل ستاد پاسخگویی به سؤالات مراجعان از دیگر اقدامات صورت گرفته است.
قاسمی در خصوص عملکرد دبیرخانه ستاد سرمایه‌گذاری استان گفت: در ارتباط با شناسایی فرصت‌ها و توانمندیهای استان نیازمند اقداماتی بودیم که در این راستا اقدام به انتشار پکیج‌هایی برای احصای فرصت‌ها به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی کردیم که در همایش‌هایی در کشورهایی عراق، امارت، قطر، تایلند و چین این فرصت‌ها و مزیت‌های استان به سرمایه‌گذاران ارائه شد.
وی برپایی غرفه در نمایشگاه‌های بین‌المللی، شرکت در همایش‌های سرمایه‌گذاری و رسیدگی به اعتراضات سرمایه‌گذاران در مرکز را از دیگر اقدامات صورت گفته این ستاد عنوان کرد.
رئیس سازمان اقتصاد و دارایی استان قزوین با اشاره به اقدامات پژوهشی سازمان اضافه کرد:
دبیرخانه هسته پژوهشی در سازمان فعال است که بانکها، امور مالیاتی و گمرک در این هسته عضویت دارند که اولویت‌های پژوهشی استان در این هسته پژوهشی احصا شده است و دو قرارداد تحقیقاتی با تیم‌های پژوهشی داشتیم که شامل تأثیر هدفمندی بر رفاه خانواده و شناسایی مزیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان میشود.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول