اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد مازندران خبر داد:

آمادگی 3 هزار پایگاه کمیته امداد برای جمع‌آوری زکات فطره

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران از آماده شدن 3 هزار پایگاه کمیته امداد در مساجد و هیئت‌های مذهبی برای جمع‌آوری زکات فطره مردم مازندران خبر داد.

آمادگی 3 هزار پایگاه کمیته امداد برای جمع‌آوری زکات فطره
ابراهیم باغبانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری اظهار داشت: جدای از 3 هزار پایگاهی که در مساجد مستقر می‌شود، تعدادی پایگاه نیز در میدان‌های اصلی شهرهای برای جمع‌آوری زکات فطره مستقر می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه زکات فطره جمع‌آوری شده با همکاری ائمه جماعات و هئیت امنای مساجد در بین نیازمندان همان محله‌ها توزیع می‌شود، ابراز داشت: صندوق‌هایی برای جمع‌آوری زکات فطره سادات نیز مشخص شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران با تاکید بر اینکه زکات فطره جمع‌آوری شده محلات با محوریت کمک به نیازمندان همان محل جمع‌آوری می‌شود، اضافه کرد: با ائمه جماعات و هئیت امنای مساجد در این زمینه هماهنگی شده است.
وی در ادامه در مورد طرح اکرام ایتام نیز خاطرنشان کرد: 25 هزار و 500 نفر از خیران برای کمک به ایتام در طرح اکرام شرکت کردند و حضور دارند.
مدیرکل کمیته امداد مازندران با بیان اینکه خیران در مجموع ماهانه 50 میلیون تومان به ایتام کمک می‌کنند، گفت: میانگین کمک خیران به ایتام ماهانه 25 تا 30 هزار تومان است.
وی کل ایتام مازندران را 6 هزار و 300 نفر برشمرد و اضافه کرد: به دنبال این هستیم که با افزایش میزان کمک خیران به ایتام میزان درآمد ایتام را افزایش تا بخشی از مشکلات اقتصادی این قشر برطرف شود.
باغبانی با اعلام اینکه یک خیر به عنوان نمونه با حمایت 200 یتیم ماهانه 20 هزار تومان به حساب ایتام واریز می‌کند، بیان داشت: چند خیر نیز 50 تا 100 نفر از ایتام را اکرام می‌کنند.
وی در ادامه در مورد کمک‌های مردم مازندران به قحطی‌زدگان سومالی نیز یادآور شد: بر اساس آخرین آمار 310 میلیون تومان توسط پایگاه‌های کمیته امداد مازندران برای مردم سومالی جمع‌آوری شد.
مدیرکل کمیته امداد مازندران با بیان اینکه در راهپیمایی روز قدس نیز 25 میلیون و 500 هزار تومان برای کمک به قحطی‌زدگان سومالی جمع‌آوری شد از مردم خیر مازندران در کمک به نیازمندان، ایتام و قحطی‌زدگان سومالی در ایام ماه مبارک رمضان تقدیر کرد.
انتهای پیام/ص20
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول