اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز خبر داد:

اجرای طرح محدوده ترافیکی در شیراز

خبرگزاری فارس: مدیرعامل حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: مهمترین قطب ترافیک پلیس است که اگر اعلام آمادگی کند، طرح محدوه ترافیکی شیراز اجرا می‌شود.

اجرای طرح محدوده ترافیکی در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حمید رضا ناصری ‌در جمع خبرنگاران اظهار اشت: برای اجرای طرح محدوده ترافیکی شهر شیراز به 80 نیروی انتظامی نیاز داریم که با تکمیل این نیروها این طرح اجرا می‌شود.
این مسئول ترافیکی افزود: افزایش روزافزون خودروها، فرسوده بودن خودروها، کم بودن خیابان‌ها، وضعیت بافت قدیم شیراز و نامناسب بودن خدمات حمل و نقل از جمله علت‌های گره‌های ترافیکی شهر شیراز است.
وی اضافه کرد: وجود زیارتگاه‌ها و امامزادگان، ده‌ها مراکز درمانی، منطقه توریستی، بیش از یک‌هزار واحد تجاری، اداری و سیاسی در محدوده ترافیکی قرار دارد که تعداد سفرها را افزایش داده و موجب بیشتر شدن گره ترافیکی در این محدوده می‌شود.
مدیرعامل حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز بیان کرد: شهروندان باید باور کنند که در ترافیک نقش بسیار موثری دارند و اگر حقوق خود و دیگران را به خوبی حفظ کنند 30 درصد از گره‌های ترافیکی حل می‌شود.
ناصری ابراز داشت: امروز قوانین رانندگی شرایط خوبی را در سطح شهرها و جاده‌ها فراهم کرده است که می‌توان با اعمال قانون شدید، قانون‌مداری را در سطح جامعه ایجاد کرد.
این مسئول حمل و نقل بی‌تفاوتی به تابلوهای حمل و نقل را از دیگر مشکلات ترافیکی دانست و از پلیس راهور خواست تا با اعمال قانون شدیدتر بستر حل مشکل ترافیکی را فراهم کند.
وی با اشاره به اینکه کار کارشناسی مهم‌ترین دستاورد سازماندهی ترافیک است بیان کرد: به دلیل وجود ناهنجاری‌ها در برخی از محورهای شیراز نصب سرعت‌گیر صورت گرفته که البته مزاحمت‌هایی را برای افراد قانون‌مدار فراهم کرده است.
مدیرعامل حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با اشاره به اینکه ایجاد پارکینگ نقش بسیار موثری در روان‌سازی ترافیک دارد خاطر نشان کرد: با ایجاد سه پارکینگ در منطقه یک، دروازه کازرون و خیابان نشاط کلنگ 2 هزار واحد پارکینگ را به زمین می‌زنیم.
ناصری ادامه داد: خطوط اتوبوسرانی و تاکسیرانی به عنوان یک زیرساخت انجام شده که چهار خط ویژه از پل غدیر به ملاصدرا، دروازه کازرون و خیابان زند، خیابان پیروزی تا شهدا و از میدان صنایع به معالی آباد در نظر گرفته شده است.
این مسئول ترافیکی افزود: محدوده ترافیکی از غرب ملاصدرا  و خیابان بعثت از شرق میدان ولیعصر میدان زینبیه، از شمال نشاط و از جنوب بلوار سیبویه است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: مرکز کنترل ترافیک شیراز بعد از عید سعید فطر به بهره‌برداری می‌رسد که تا پایان برنامه پنجم 240 دوربین رویدادهای رانندگی شهر شیراز را رصد می‌کنند.
انتهای پیام/‌ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول