اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اصفهان:

پرداخت زکات فطره مشروط به روزه نیست

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: پرداخت زکات فطره بر همه مسلمانان واجب است و مشروط به روزه نیست.

پرداخت زکات فطره مشروط به روزه نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، آیت‌الله سید‌یوسف طباطبایی‌نژاد، عید سعید فطر را به همه مسلمانان جهان به ویژه مردم متدین استان اصفهان تبریک گفت و اظهار داشت: پرداخت زکات فطره مشروط به گرفتن روزه نیست و بر همه مسلمانان واجب است.
وی با اشاره به اعمال روز عید تصریح کرد: در روز عید فطر برخی اعمال واجب و برخی مستحب است، که اقامه نماز عید، مستحب و کامل کننده اعمال ماه رمضان است.
نماینده ولی فقیه در استان زمان پرداخت زکات فطره را از شب عید دانست و بیان داشت: پرداخت زکات فطره از زمان غروب آفتاب شب عید واجب می‌شود و برای کسانی که نماز عید را اقامه می‌کنند تا قبل از نماز ادامه دارد و بر کسانی که نماز عید را نمی‌خوانند، واجب است تا ظهر روز عید، زکات خود را پرداخت کنند که به تأخیر انداختن بدون عذر آن حرام است.
وی به مبلغ زکات اشاره کرد و افزود: مبلغی که باید برای زکات پرداخت شود، معادل سه کیلوگرم از گندم، برنج، خرما یا کشمش است.
طباطبایی‌نژاد ادامه داد: ارزان‌ترین اقلام، گندم است که بر اساس اعلام قیمت، هر کیلوگرم گندم معادل 500 تومان که برای هر نفر مبلغ یک هزار و ۵۰۰ تومان در نظر گرفته می‌شود.
وی افزود: بر کسانی که مکلف هستند و فقیر نیستند، واجب است برای خودشان و کسانی که شب عید از عیال‌ها و نان خورهای او محسوب می‌شوند، حتی طفل شیرخوار نیز  زکات پرداخت کنند و برای فرزندانی که در رحم مادرانشان هستند، نیز مستحب است که زکات پرداخت شود.
مدیر مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان در مورد زکات فطره خانواده‌های فقیر گفت: بر فقرا پرداخت زکات واجب نیست، اما کسانی که کل خانواده آنها فقیر هستند، برای بهره بردن از ثواب این عمل می‌توانند یک نفر از آنها زکات خود را به دیگری بپردازد و به همین طریق بین همه اعضای خانواده دست به دست شود.
وی تصریح کرد: زکات فطره را باید به افراد فقیر پرداخت کرد اما زکات فطره غیر سادات به سادات نمی‌رسد اما سادات می‌توانند زکات خود را به سادات و غیر آنها پرداخت کنند.
طباطبایی‌نژاد اضافه کرد: فقرای فامیل یا محل برای دریافت زکات فطره اولویت دارند اما در صورتی که فقیری را نمی‌شناسید زکات خود را می‌توانید به کمیته امداد حضرت امام (ره) پرداخت کنید.
وی اظهار داشت: امیدوارم خداوند به همه مسلمانان توفیق دهد که تا ماه رمضان سال آینده خود را در محضر خداوند احساس کنند و ضمن انجام آنچه خدا دستور داده است از آنچه نسبت به انجام آن نهی شده، خودداری کنند.
انتهای پیام/ل30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول