اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال خوزستان خبر داد:

ضعف در ثبت وقایع وفاتی در خوزستان

خبرگزاری فارس: مدیر ثبت احوال خوزستان گفت: شهروندان خوزستانی در گزارش موارد فوت همکاری لازم را نمی‌کنند و ثبت این نوع از وقایع حیاتی در بیشتر موارد با تاخیر انجام می‌شود.

ضعف در ثبت وقایع وفاتی در خوزستان
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز بهنام مریدی صبح امروز در آیین تجلیل از یاوران و رابطان ثبت احوال خوزستان، اظهارداشت: در بیشتر موارد موارد تولد در مهلت مقرر گزارش و ثبت می‌شود و تنها در ثبت موارد فوت با مشکل مواجه هستیم.
وی خواستار همکاری بیشتر مردم برای ثبت وقایع حیاتی در زمان تعیین شده قانونی شد و گفت: خانواده‌ها باید در مهلت 15 روزه قانونی نسبت به دریافت شناسنامه برای نوزادان خود اقدام کنند، ضمن اینکه ثبت واقعه فوت نیز باید ظرف مدت 10 روز به انجام برسد.
عضو شورای اداری استان خوزستان، ادامه داد: در صورت عدم انجام ثبت وقایع حیاتی در مهلت قانونی، خانواده‌ها به واسطه هر حادثه‌ای، دچار ضرر و زیان خواهند شد.
وی خاطرنشان کرد: باید تمامی ولادت‌ها و فوت در مهلت قانونی خود ثبت شود تا آمار و اطلاعات به روز باشد و بتوان از آن برای برنامه‌ریزی بهتر در کشور بهره‌برداری کرد.
رئیس اداره ثبت احوال استان خوزستان، همچنین از صدور شناسنامه‌های جدید خبر داد و افزود: صدور این شناسنامه‌ها در استان از ابتدای امسال آغاز شده و تا کنون بیش از 53هزار شناسنامه جدید صادر یا تعویض شده است.
مریدی بیان کرد: از چهار میلیون و 500 هزار نفری استان باید شناسنامه دو میلیون نفر تعویض شود.
این مقام مسئول در اداره کل ثبت احوال خوزستان تصریح کرد: تا کنون فراخوان عمومی برای تعویض شناسنامه‌ها صورت نگرفته اما با این وجود این طرح آغاز شده و به صورت جدی در شهرستان‌های کوچک استان در حال اجراست.
رئیس اداره کل ثبت احوال استان خوزستان، عنوان کرد: این شناسنامه‌ها از شاخصه‌های امنیتی بالایی برخوردار است و نمی‌تواند مورد جعل و سو استفاده قرار گیرد.
عضو شورای برنامه ریزی استان خوزستان، تاکید کرد: افراد بالای 15 سال می‌توانند با یک قطعه عکس و شناسنامه و درخواست تعویض به اداره ثبت احوال مراجعه کنند.  
مریدی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح کارت ملی هوشمند در استان اشاره کرد و گفت: کارت هوشمند ملی در واقع کلید ورود به دولت الکترونیک است و با صدور این کارت افراد از خدمات دولت الکترونیک بهره‌مند می‌شوند.
مدیرکل ثبت احوال خوزستان گفت: در صورت آماده شدن زیرساخت‌ها طرح کارت ملی هوشمند از سال 91 در استان اجرایی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه طرح کارت ملی هوشمند برای نخستین بار به صورت پایلوت در قم اجرا شد، افزود: این کارت قابلیت‌های بسیاری دارد و در آینده جایگزین کارت‌های بانکی، عابربانک ‌ها، کارت سوخت و بسیاری از اموری که نیاز به کارت شناسایی دارند خواهند شد.
مریدی با اشاره به اینکه در این کارت اثر انگشت افراد نیز ثبت می‌شود، نقش کارت ملی هوشمند را در کاهش جعل اسناد و کلاهبرداریها موثر دانست.
مدیر کل ثبت احوال استان خوزستان، مهلت تعیین شده از سوی دولت برای اجرای طرح کارت ملی هوشمند را سه ساله عنوان و پیش‌بینی کرد: تا پایان امسال زیرساخت‌های این طرح به اجرا درآید و مقدمات آماده شود.
وی یکی از زیرساخت‌های عملیاتی شدن طرح کارت ملی هوشمند را اتمام طرح آرشیو الکترونیک در استان دانست و افزود: بر اساس این طرح تمام اسناد موجود باید به صورت الکترونیکی ثبت شود.
در ادامه این آیین مدیر کل روستایی استانداری خوزستان، همکاری دهیاری‌ها در ثبت وقایع حیاتی استان را خواستار شد و گفت: با همکاری که بین دهیاری‌ها و ادارات ثبت انجام می‌شود برنامه‌ریزی‌ها دولت برای مناطق به صورت دقیق و با کارایی بهتری انجام می‌شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول