اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نقده:

زکات فطره زکات سلامتی وجود است

خبرگزاری فارس: امام جمعه نقده گفت: زکات فطره زکات سلامتی وجود و توفیق برای عمل به تکلیف الهی است.

زکات فطره زکات سلامتی وجود است
حجت‌الاسلام محمد حیدری‌زاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه در زمینه عید فطر گفت: فطر عید بندگان صالح خدا برای پیروزی بر نفس و شیطان در میدان اطاعت از قوانین الهی و عمل به وظایف بندگی و عید خروج از گناهان و آلودگی‌های درونی و رذائل نفسانی و ورود به وادی جهاد با نفس و پیروزی در این عرصه است.
وی افزود: عید فطر مهم‌ترین واقعه برای انسان مومن در طول سال است که در طول ماه مبارک رمضان وارد عرصه جهاد با نفس شده و در عید فطر با پیروزی بر نفس پاداش الهی را دریافت می‌کنند و با وارد شدن در میدان مبارزه با شیطان و هواهای نفسانی راه ورود شیطان و وسوسه‌های شیطانی را می‌بندند.
حیدری‌زاد درباره حکمت زکات فطره اظهار داشت: پرداخت زکات فطره برای شکرگزاری از خداوند به خاطر نعمت سلامتی وجود و جسم است که انسان به واسطه‌ی این نعمت توانسته است با ادای تکلیف و عمل به قوانین الهی در مسیر عبودیت قرار گیرد.
امام جمعه نقده ادامه داد: اگر نعمت سلامتی از انسان سلب شود، انسان در مقام ادای تکلیف نیز موفق نخواهد شد و زکات فطره اختصاص مالی برای شکرگزاری نعمات الهی است که با عمل به این حکم الهی پرداخت زکات نیز در جامعه گسترش می‌یابد.
وی اضافه کرد: عید فطر‌ به‌ عنوان‌ یک‌ روز بزرگ‌ و با عظمت‌ در اسلام‌ است و در روایات به آن اشاره شده است که مومنان‌ و نیکوکاران‌ در این‌ روز پاداش‌ و اجر عبادات‌ خود را با آمرزش‌ گناهان‌ از خداوند‌ دریافت‌ می‌کنند و بدکاران‌ به‌ جزای‌ اعمال نادرست‌ خود می‌رسند.
حیدری‌زاد با اشاره به آثار تربیتی روزه و در نهایت تاثیر معنوی عید فطر خاطرنشان کرد: بعد از عید فطر مومنان از تاثیری که از ماه مبارک رمضان و گام نهادن در مسیر جهاد و مبارزه با نفس پذیرفته‌اند، می‌توانند مسیر سعادت را بیابند و با دوری و اجتناب از گناهان بر شیطان و نفس پیروز شوند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول