اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در چهارمحال و بختیاری؛

فروشگاه‌های مجازی پروانه کسب می‌گیرند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اصناف و تشکل‌های غیردولتی چهارمحال و بختیاری از صدور پروانه کسب برای فروشگاه‌های مجازی در این استان خبر داد.

فروشگاه‌های مجازی پروانه کسب می‌گیرند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علیرضا جیلان در نشست اتحادیه‌های صنفی این استان اظهار داشت: این طرح برای نخستین بار در این استان اجرا می‎شود، برهمین اساس فروشگاه‌های مجازی فعال در این استان می‌توانند پروانه کسب دریافت کنند.
وی افزود: متقاضیان می‌توانند برای دریافت پروانه کسب در فروشگاه‌های مجازی به مراکز قانونی صدور پروانه مراجعه کنند.
جیلان با بیان اینکه در حال حاضر هیچ فروشگاه مجازی در چهارمحال و بختیاری فعالیت نمی‌کند، گفت: فروشگاه الکترونیکی عبارت از هر واحد اقتصادی است که فعالیت آن در فضای سایبر از طریق شبکه‌های رایانه‌ای از جمله اینترنت بوده و توسط اشخاص حقیقی و یا حقوقی با دریافت پروانه کسب از اتحادیه مربوطه دایر شده و به فعالیت مشغول است.
رئیس اداره اصناف و تشکل‌های غیردولتی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: یکی از شرایط دریافت پروانه کسب از اتحادیه فروشگاه‌های الکترونیکی اخذ گواهی SSL از وزارت بازرگانی و کسب نماد اعتماد از مرکز توسعه تجارت‌الکترونیکی و رعایت ضوابط راه‌اندازی وب‌سایت تجاری است.
وی خاطرنشان کرد: صاحب نظران بر این باورند که اینترنت یک فرصت جدیدی در دنیای پیشرفته امروزی به وجود آورده که فعالان تجاری می‌توانند از این فرصت استفاده کرده و به موفقیت‌های بزرگی دست یابند و از آن به عنوان یکی از شاهراه‌های کسب درآمد، پول به دست آورند، کسب و کار راه‌اندازی کرده و خرید و فروش کنند.
جیلان ادامه داد: بر همین اساس و با توجه به گسترش روز افزون فروشگاه‌های مجازی، ورود آنها به جریان داد و ستد در بازار داخلی و ارایه کالاها و خدمات گوناگون از طریق اینترنت، نیازمند ساماندهی و قانونمند کردن فعالیت‌ها در این حوزه و نظارت بر آنها است.
وی تأکید کرد: به هر حال کارشناسان بر این باورند که این گونه اقدامات و بسترسازی‌های قانونی در حوزه تجارت الکترونیکی، گام بزرگی برای توسعه و گسترش خرید و فروش‌های اینترنتی و تحقق دولت الکترونیکی محسوب می‌شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول