اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌شهردار تبریز:

خط دوم قطار شهری تبریز بلاتکلیف است

خبرگزاری فارس: شهردار تبریز گفت: هنوز بعد از سه سال کلنگ‌زنی توسط وزیر وقت کشور، خط دوم مترو بلاتکلیف است و 1500 میلیارد ریال اعتبارات مصوب این خط در سفر دوم هنوز پرداخت نشده است.

خط دوم قطار شهری تبریز بلاتکلیف است
 به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علیرضا نوین در حاشیه افتتاح طرح‌های عمرانی شهرداری تبریز در گفت‌وگو با خبرنگاران، عدم اختصا‌ص اعتبارات مصوب خط دوم قطار شهری تبریز را از جمله دیگر مشکلات و چالش‌های شهرداری اعلام و با انتقاد مجدد از عدم پیگیری این اعتبارات از سوی متولیان خاطرنشان کرد: هنوز بعد از سه سال کلنگ‌زنی توسط وزیر وقت کشور، خط دوم مترو بلاتکلیف است و 1500 میلیارد ریال اعتبارات مصوب این خط در سفر دوم هنوز پرداخت نشده است.
وی افزود: آقایان هم مدام نگویند که شهرداری سهم کم‌تری نسبت به دولت در پروژه مترو پرداخت کرده است‌، سهم شهرداری همان اعتبارات و اقداماتی است که در بخش تملک و هزینه‌های جاری انجام گرفته و می‌گیرد و با این وضعیت ناپایدار درآمدی، حداقل در خط یک و دو، به بخش عمده‌ای از تعهدات خود عمل کرده است، اما وظیفه ما و مسئولان پیگیری مصوبات سفر است نه توجیه آن همان نکته‌ای که آقای استاندار نیز بر آن تأکید داشتند.
شهردار تبریز گفت: من ضمن این که از دیدگاه‌های جناب آقای استاندار که همواره بر لزوم حمایت از روند توسعه تبریز تأکید دارند تشکر میکنم؛ اما اعلام هم میکنم که این رویکرد متأسفانه در برخی معاونت‌ها و مدیریت‌‌های آن مجموعه ضعیف است.

انتقاد از عدم پیگیری استقرار مدیریت واحد شهری
شهردار تبریز همچنین با انتقاد از عدم پیگیری استقرار مدیریت واحد شهری خطاب به متولیان پیگیری این موضوع افزود: عدم استقرار مدیریت واحد شهری آن هم با وجود تأکید رئیس جمهور در سه سال قبل هم از جمله مشکلات و مسایل موجود است که باید مورد پیگیری مسئولان امر قرار گیرد، به عنوان نمونه ما از ابتدای سال جاری تاکنون 170 میلیارد ریال برای آسفالت معابر و خیابان‌های شهری هزینه کرده‌ایم، اما چون مدیریت واحد شهری وجود ندارد معلوم نیست که فردا فلان سازمان به راحتی اقدام به حفاری نکند و این هزینه‌ها را از بین نبرد.
نوین ادامه داد: البته ما امیدواریم با استفاده از تجارب کشورهای توسعه یافته، دیگر نیازی به خطا و آزمون و گذشت زمان در بحث استقرار مدیریت واحد شهری نداشته باشیم و با اعتماد به نمایندگان مردم، اداره شهر را به شورا و مدیریت شهری را به شهرداری واگذار کنیم تا شاهد یکدستی و هماهنگیهای بیشتر در اداره شهر باشیم.
وی تصریح کرد: بسیاری از این واهمه دارند که اگر فلان شرکت یا سازمان زیر نظر شهرداری برود، شهرداری تبدیل به غول و قدرت مدیریتی در شهر خواهد شد و اختیارات آنان را خواهد گرفت، در حالی که مدیریت اصولی شهر جز با استقرار مدیریت واحد شهری امکانپذیر نیست.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول