اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بهره‌برداری از 115 واحدی ویلایی مسکن فرهنگیان بناب

خبرگزاری فارس: با حضور فرماندار، رئیس سازمان آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی و جمعی از مسئولان و فرهنگیان؛ پروژه 115 واحدی ویلایی شرکت تعاونی مسکن فرهنگیان شهرستان بناب افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

بهره‌برداری از  115 واحدی ویلایی مسکن فرهنگیان بناب
به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، مرتضی یزدانخواه رئیس شرکت تعاونی مسکن فرهنگیان بناب بعد از ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از این طرح اظهار داشت: این پروژه 244 واحد است که 115 واحد آن به بهره‌برداری رسید و مابقی آن نیز در آینده نزدیک مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت، این پروژه در زمینی به مساحت 15 هزار و 500 متر مربع احداث شده و هر واحد 150 متر مربع زیربنا دارد.
وی افزود: برای تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه 31 میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است و ساخت هر واحد270 میلیون ریال هزینه در برداشته است.
یزدانخواه ادامه داد: عملیات احداث این طرح‌ها از سال 85 آغاز شده است.


نگاه درآمدزای دولت‌های قبلی موجب افزایش مسکن شده بود
فرماندار بناب نیز در این مراسم با اشاره به سیاست‌ها و برنامه‌های دولت نهم و دهم در خصوص احداث مسکن اظهار داشت: سیاست‌های این دولت در مورد مسکن با سیاست‌های دولت‌های قبلی 180 درجه متفاوت است.
سعید برقی اضافه کرد: دولت‌های گذشته به مسکن به عنوان یک منبع درآمد نگاه میکردند و اجرای این سیاست موجب بالا رفتن سرسام‌آور قیمت مسکن در کشور شده بود و مسکن به عنوان یک کالا شناخته  شده بود.
فرماندار بناب همچنین با اشاره به مصوبه مجلس ششم در خصوص تصویب قانون منع فروش زمین‌های غیرمسکونی که موجب شد تعاونیها در کشور محدود شوند؛ اظهار داشت: تعاونیها مجبور بودند زمین‌های مسکونی بخرند و این سیاست منجر شد تا سوداگران مسکن به ثروت انبوهی دست پیدا کنند و اقشار ضعیف نمیتوانستند صاحب مسکن شوند.
وی بر آماده‌سازی معابر و آسفالت محل تأکید کرد.


فعالیت 96 شرکت تعاونی مسکن فرهنگیان در آذربایجان شرقی
رئیس سازمان آموزش و پرورش آذربایجان شرقی همچنین در این مراسم گفت: هم‌اکنون 96 شرکت تعاونی مسکن فرهنگیان در سطح آذربایجان شرقی فعالیت دارند که شرکت تعاونی مسکن فرهنگیان بناب یکی از شرکت‌های تعاونی مسکن نمونه و بیحاشیه در استان است و تاکنون توانسته حدود یک هزار و 500 واحد مسکونی احداث و در اختیار فرهنگیان این شهرستان قرار دهد.
فیروز رضایی همچنین از شرکت تعاونی مسکن فرهنگیان بناب به عنوان یک الگو برای سایر شرکت‌های تعاونی نام برد و افزود: هم‌اکنون حدود 3 هزار فرهنگی در سطح آذربایجان شرقی فاقد مسکن هستند که بیشتر آنها نیز در حال استقرار  هستند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول