اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین پدافند هوایی شرق کشور:

سایت پدافند هوایی طبس عملیاتی می‌شود

خبرگزاری فارس: جانشین فرماندهی منطقه پدافند هوایی شرق کشور گفت: سایت راداری پدافند هوایی در یکی از ارتفاعات اطراف طبس در حال احداث است و بزودی عملیاتی می‌شود.

سایت پدافند هوایی طبس عملیاتی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، علی‌احمد میرزایی پیش از ظهر امروز طی سخنانی در جمع مردم طبس در محل مسجد جامع این شهر ضمن گرامیداشت هفته پدافند هوایی، اظهار داشت: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران شاهد برخی حوادث تلخ در کشور بودیم که برای ملت ایران ناگوار بود.
وی ادامه داد: شیطان بزرگ به سرکردگی آمریکا برای سرنگونی یا حداقل تضعیف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران طرح‌های مختلفی چید که چون کشور در اوایل پیروزی انقلاب در حال بازسازی بود این توطئه‌ها ضربه‌های سنگینی برای ما بود.
جانشین فرماندهی منطقه پدافند هوایی شرق کشور وابسته به قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) افزود: ترور و به شهادت رساندن شخصیت‌های مهم و تاثیرگذار نظام که هر کدام برای مملکت ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر بود و همچنین تشکیل و پرورش واحدهای هدفمند تجزیه‌طلب در شهرهای مختلف مانند کودتای نوژه در همدان از اقدامات دشمنان برای ضربه زدن بر ایران اسلامی بود که با درایت و هوشمندی رهبری و مسئولان و همراهی مردم تمامی این توطئه‌ها نقش برآب شد.
وی یادآور شد: پرسنل پدافند هوایی در طول هشت سال دفاع مقدس از اماکن و مناطق حساس کشور مانند نیروگاه‌ها، پالایشگاه‌ها، پل‌های مهم، اسکله‌های نفتی و پایگاه‌ها جانانه دفاع کرده و در این راه شهدا و جانبازان زیادی تقدیم انقلاب کردند.
میرزایی بیان کرد: در دهم شهریورماه سال 1387 بنابه تدبیر فرماندهی معظم کل قوا و رهبر فرزانه جمهوری اسلامی قرارگاه پدافند هوایی به صورت مستقل تشکیل و ماموریت‌های این قرارگاه در قالب 9 منطقه آغاز شد که یکی از این مناطق، منطقه پدافند هوایی شرق کشور مستقر در بیرجند است.
وی اضافه کرد: منطقه پدافند هوایی شرق کشور از جنوب استان سیستان و بلوچستان تا استان خراسان جنوبی و شهرستان طبس را شامل می‌شود که در این منطقه تمامی سامانه‌های دیده‌بانی، موشکی و راداری مستقر و مانند گذشته آماده مقابله با هرگونه تهاجم بیگانه و حتی رهگیری و هدایت هواپیماهای عبوری است.
جانشین فرماندهی منطقه پدافند هوایی شرق کشور با اشاره به حمله نظامی آمریکا به ایران و شکست مفتضحانه این حمله در اثر امداد الهی در کویر طبس اظهار داشت: باتوجه به اینکه سابقه ورود هواپیماها و هلیکوپترهای دشمن از سمت شرق به خاک ایران وجود دارد و منطقه طبس وسیع و قابل دسترسی به تاسیسات مرکز کشور است و همچنین باتوجه به آمادگی دشمن برای انجام هر اقدام مورد تصور در آینده و به‌منظور پوشش برخی نقاط کور راداری، احداث سایت پدافند هوایی در منطقه طبس در دستور کار قرار گرفت.
وی ادامه داد: سایت راداری پدافند هوایی در یکی از ارتفاعات اطراف طبس در حال احداث است و تمام تلاش ما این است که این سایت در اسرع وقت و کوتاه‌ترین زمان ممکن تکمیل، عملیاتی و قابل بهره‌برداری شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول