اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست گردشگری بابلسر و فریدونکنار:

هتل‌های بابلسر و فریدونکنار جوابگوی گردشگران نیست

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بابلسر و فریدونکنار گفت: هتل‌های بابلسر و فریدونکنار جوابگوی مسافران و گردشگران نیست.

هتل‌های بابلسر و فریدونکنار جوابگوی گردشگران نیست
کریم نجف‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابلسر اظهار داشت: شهرستان بابلسر به لحاظ موقعیت جغرافیایی و واقع شدن در نوار ساحلی و چشم‌اندازهای زیبای طبیعی و توریستی بودن، همه ساله به ویژه در ایام تعطیلات تابستان میزبان حجم کثیری از مسافران و گردشگران از اقصی نقاط کشور است.
وی با اشاره به اینکه بابلسر و فریدونکنار فاقد هتل مناسب برای جوابگویی مسافران است، تصریح کرد: در حال حاضر شهرستان بابلسر دارای دو هتل و فریدونکنار دارای 9 هتل، هتل آپارتمان و متل با 323 اتاق و 790 تخت است که در مجموع 211 نفر در واحدهای اقامتی و پذیرایی مشغول فعالیت هستند.
سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بابلسر و فریدونکنار بیان داشت: در حال حاضر 11 دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی در سطح شهرستان بابلسر و فریدونکنار مشغول فعالیت است.
این مسئول درباره شناسایی و ابنیه تاریخی شهرستان بابلسر افزود: در حال حاضر 45 اثر ثبتی و 41 اثر شناسایی شده و حفاظتی در شهرستان بابلسر و فریدونکنار وجود دارد که از توان نیروهای یگان حفاظت برای حفظ آثار و تلاش برای مرمت آثار تاریخی به کارگرفته می‌شود.
نجف‌پور به اقدامات میراث فرهنگی بابلسر در سال جاری اشاره و تصریح کرد: مرمت و بازسازی شهربانی سابق بابلسر با اعتباراتی بیش از 100 میلیون ریال، مرمت میدان بیت المقدس بابلسر که با اعتبارات سال گذشته به اتمام رسیده، مرمت سقاتالار روستای جزین فریدونکنار که مربوط به پروژه سال 88 بوده و با اعتباراتی بیش از 100 میلیون ریال در سال 90 بازسازی می‌شود.
وی از ایجاد زیرساخت‌های نمونه گردشگری در منطقه ساحلی میرود بابلسر خبر داد و افزود: در سال 87 از اعتبارات استانی مبلغ 100 میلیون ریال برای احداث دیواره این منطقه اختصاص یافته و طی قراردادی با بسیج سازندگی هزینه و به اتمام رسید.
نجف‌پور بیان داشت: از اعتبارات ابلاغی نیز 240 میلیون تومان برای احداث جاده، نصب جداول و روشنایی در منطقه نمونه گردشگری میرود هزینه و به اتمام رسیده است.
این مسئول تصریح کرد: از پروژه‌های پیشنهادی سال 90 راه دسترسی بهنمیر و همچنین زیرساخت ساحل پارکینگ بابلسر در دستور کار ما قراردارد.
سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بابلسر و فریدونکنار به جاذبه‌های دیدنی و گردشگری شهرستان بابلسر اشاره کرد و اذعان داشت: امامزاده ابراهیم بابلسر، منطقه نمونه گردشگری میرود و ساحل زیبای بابلسر از جاذبه‌ها و مناطق دیدنی و گردشگری بابلسر است.
نجف‌پور همچنین از حضور موثر نیروی انتظامی، شهرداری، بهداشت و درمان، بازرگانی، هلال احمر، تعزیرات حکومتی، تربیت بدنی، محیط زیست، سازمان تبلیغات، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، قایقرانان، دریادلان، ناجیان غریق و همچنین حضور موثر نیروی انتظامی برای برقراری نظم و امنیت در سطح سواحل و هدایت شناگران در داخل طرح‌ها تقدیر و تشکر کرد.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول