اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یکی از فرماندهان عملیاتی نیروی زمینی سپاه خبر داد:

آغاز دور تازه عملیات سپاه برای پاکسازی پژاک

خبرگزاری فارس: یکی از فرماندهان عملیاتی نیروی زمینی سپاه و مستقر در منطقه عملیات گفت: دور تازه عملیات سپاه پاسداران برای پاکسازی کامل گروهک پژاک آغاز شده است.

آغاز دور تازه عملیات سپاه برای پاکسازی پژاک
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه به نقل از سپاه شهدا، حمید احمدی اظهار داشت: پس از اتمام مهلت یک ماهه سپاه پاسداران به گروهک تروریستی پژاک برای عقب‌نشینی از مرزهای شمال غربی جمهوری اسلامی ایران و پایان دادن کامل به عملیات‌های تروریستی در این مناطق و عدم پایبندی اشرار و تروریست‌ها به این موارد، نیروی زمینی سپاه از روز جمعه (11شهریور) دور جدیدی از عملیات گسترده با شدت و قاطعیت بیشتر علیه مواضع پژاک آغاز کرده است.
وی افزود: با درخواست دولت اقلیم کردی عراق و به خاطر ماه مبارک رمضان وقفه‌ای در عملیات قبلی نیروی زمینی سپاه علیه مواضع گروهک تروریستی پژاک به وجود آمد.
به گفته این مسئول نیروی زمینی سپاه با تعیین شروطی از جمله خروج کامل تروریست‌ها از مناطق مرزی غرب کشور و پرهیز آنها از ارتکاب هرگونه عملیات تروریستی در این مناطق با وساطت دولت اقلیم کردی عراق مهلتی یک ماهه به تروریست‌ها داد.
احمدی تصریح کرد: روز جمعه همزمان با پایان مهلت مقرر، دستگاه‌های مهندسی نیروی زمینی سپاه آغاز به احداث جاده در حاشیه مرزها به ویژه در اطراف روستای دولتو از توابع بخش وزینه شهرستان سردشت در داخل خاک جمهوری اسلامی ایران کردند.
هدف این بود که اگر تروریست‌ها اقدامی نکردند مشخص میشود که آنها به شروط ایران پایبند هستند اما متاسفانه گروهک تروریستی پژاک بدون اعتنا به درخواست و میان‍جیگری دولت اقلیم کردی عراق با تیراندازی و پرتاب خمپاره دو نفر از نیروهای کرد بومی را به شهادت رساند و با این کار برای دولت اقلیم ثابت شد که تروریست‌ها هیچ توجهی به درخواست آنها نکرده‌اند.
احمدی در ادامه افزود: با این اقدام تروریست‌ها، نیروی زمینی سپاه ساعت 16 روز جمعه عملیات سنگین خود را علیه مواضع پژاک در مناطق کانی گله، سرگله و قله جاسوسان آغاز کرد که تا ظهر دیروز مناطق سرگله و کانی گله به تصرف کامل نیروی زمینی سپاه درآمد و حدود 30 نفر از تروریست‌ها کشته و زخمی شدند.
وی با بیان اینکه محدوده عملیات مرزهای مقابل سردشت و ارتفاعات جاسوسان است، تصریح کرد: برخلاف جوسازی رسانه‌های غربی و ضدانقلاب تا کنون دولت اقلیم کردی و دولت مرکزی عراق هیچ واکنشی به دور جدید عملیات سپاه علیه پژاک نشان نداده‌اند چرا که یکی از کارهای خوبی که طی هفته‌های گذشته انجام شد فراهم کردن امکان بازدید خبرنگاران داخلی و خارجی از مناطقی از خاک جمهوری اسلامی ایران که در اشغال تروریست‌ها قرار دارد بود و عملا برای آنها ثابت شد که گروهک پژاک بدون اعتنا به مصالح کشور عراق اقدام به عملیات تروریستی در خاک ایران میکند.
احمدی در پایان تاکید کرد تا اخراج کامل تروریست‌ها و ایجاد امنیت پایدار برای مردم منطقه غرب و شمالغرب کشور عملیات نیروی زمینی سپاه علیه پژاک ادامه خواهد داشت.
روابط عمومی نیروی زمینی سپاه پاسداران در این باره اعلام کرد: پس از یک مهلت یک ماهه در ماه مبارک رمضان به گروهک تروریستی پژاک برای عقب‌نشینی اشرار و تروریست‌های این گروهک از مناطق مرزی شمال غرب کشور، به دلیل عدم رعایت این مهلت، رزمندگان قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه عملیات جدیدی را آغاز کردند.
این گزارش می افزاید: این عملیات با هدف پاکسازی مناطق آلوده مرزی شمال غرب کشور و عقب راندن گروهک تروریستی پژاک از ارتفاعات منطقه عمومی سردشت آغاز و تاکنون ضربات سنگینی به این گروهک وارد شده است.
در این گزارش تاکید شده است: عملیات تا پاکسازی کامل مناطق مرزی از لوث وجود ضدانقلاب، اشرار و تروریست‌ها و تامین امنیت پایدار و کامل و رفع موانع توسعه و پیشرفت منطقه ادامه خواهد داشت.
در این گزارش آمده است: آمار تلفات وارده به ضدانقلاب و گروهک تروریستی پژاک متعاقبا اعلام می‌شود.
خبرگزاری فرانسه بلافاصله پس از آغاز دور جدیدی از عملیات سپاه علیه گروهک تروریستی پژاک در گزارشی اعلام کرد که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در نظر دارند این عملیات را تا زمانی که عراق در مرز مشترک دو کشور نیرو مستقر نکند، ادامه دهند.
نیروی زمینی سپاه پاسداران تیر ماه سال جاری در چارچوب پروتکل امنیتی با دولت اقلیم کردی از کوه‌های مرزی سردشت، پیرانشهر و اشنویه عبور کرد و ضدانقلاب و تروریست‌ها را در عمق کوهستان‌های شمال عراق مورد تعقیب قرار داد و در یک عملیات گسترده ده‌ها تن از آنها را به هلاکت رساند.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول