اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی رئیس جمهور خبر داد:

تدوین نشان ملی امام و رهبری برای نخبگان ایرانی

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌ جمهور گفت: در راستای حمایت از انجمن‌های علمی و قطب‌ها و کرسی‌های نظریه‌پردازی اعطای نشان ملی امام و رهبری به محققان تدوین شده است.

تدوین نشان ملی امام و رهبری برای نخبگان ایرانی
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ابراهیم عزیزی امروز در حاشیه آئین سیزدهمین همایش سراسری هم‌اندیشی بسیج اساتید دانشگاه‌های سراسر کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حمایت از نخبگان و محققان و نیز دانشمندان ایرانی در تولید علم و دانش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که در این راستا اعطای نشان ملی امام و رهبری تدوین شده است.
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌ جمهور در ارتباط با تدوین الگوی ایرانی اسلامی در علوم و دانش‌ها گفت: در نخستین ماده فرهنگ اسلامی در برنامه پنجم توسعه به تدوین الگوی ایرانی اسلامی اشاره شده است.
عزیزی به اندیشه‌های امام راحل و بنیان‌گذار انقلاب اسلامی و نیز رهنمودهای مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در این عرصه اساتید بسیجی باید الگوی ارائه و عملی‌کردن اندیشه‌های ناب امام خمینی (ره) و نیز رهنمودها و فرمایشات مقام معظم رهبری باشند.
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور همچنین افزود: با توجه به اهمیت فرهنگ اسلامی مبتنی بر اندیشه‌های امام خمینی (ره) تدوین سند ملی توسعه روابط فرهنگی براساس اندیشه‌های امام صورت پذیرد.
وی ادامه داد: در این راستا رشد و بالندگی انسان برمدار حق و جامعه مبتنی بر ارزش‌های اسلامی و انقلابی منظور شده است که این نشان از اهمیت تدوین الگوی ایرانی اسلام است.
عزیزی خاطر نشان کرد: آنچه که مسلم است ارائه الگوی اسلامی علاوه بر این که یک ضرورت در مقابل با استکبار جهانی است باید آن را نوعی مبارزه در عرصه بین‌المللی دانست.
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در ادامه به اداره دانشگاه‌ها و توجه این امر در برنامه پنجم توسعه اشاره کرد و گفت: در ماده 20 برنامه پنجم توسعه به اداره دانشگاه‌ها به صورت هیئت امنایی اشاره شده است که در این راستا این آئین‌نامه ملاک عمل است.
وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت بالای دانشگاه‌ها در فصل اول و دوم برنامه پنجم توسعه به فرهنگ اسلامی و علم و فناوری‌های نوین اشاره شده است که در این راستا به ادراه دانشگاه‌ها به صورت هیئت امنایی در آئین‌نامه مورد توجه قرار گرفته است.
معاون برنامه‌‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، حمایت از نخبگان و اعضای هیئت علمی را در راستای تولید دانش و علم مهم ارزیابی کرد و گفت: در این راستا مشکل منع مداخله یکی از مشکلات و چالش‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در تولید علم و دانش بود که در قانون برنامه پنجم توسعه این امر با توجه به اهمیت موضوع برداشته شد.
عزیزی با اشاره به اینکه اکنون مشکل منع مداخله در مسیر شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید علم وجود ندارد، افزود: همچنین در قانون بودجه بند 109این قانون به این موضوع اشاره شده است که براین اساس در تولید علم مشکلی و مانع برای شرکت‌های دانش‌بنیان با عنوان منع مداخله وجود ندارد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول