اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده پلیس راه استان اردبیل:

راه و ترابری اردبیل در 9 فقره تصادفات مقصر شناخته شد

خبرگزاری فارس: فرمانده پلیس راه استان اردبیل گفت: در قانون جدید راهنمایی و رانندگی، راه و ترابری و سایر عوامل دخیل در تصادفات و وقوع حوادث با تشخیص پلیس راه مقصر شناخته می‌شوند که در 9 مورد تصادفات برون شهری استان در سال جاری راه و ترابری مقصر اصلی تشخیص داده شده است.

راه و ترابری اردبیل در 9 فقره تصادفات مقصر شناخته شد
معراج ظهیری امروز در حاشیه جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در 50 درصد این قصور و کوتاهی از سوی راه‌ و ترابری به علت نصب نشدن گاردریل به ویژه در پیچ‌های خطرناک و نصب نشدن علایم راهنمایی و رانندگی تشخیص داده است.
وی ادامه داد: در 15 مورد از این تصادفات نیز کارخانه تولید کننده خودرو مقصر تشخیص داده شده که در هشت مورد آنها علت تصادف نقص ترمز و ترکیدگی لاستیک، دو مورد جدا شدن کشنده از خودروهای سنگین و در بقیه موارد نیز نقص فنی خودرو عامل اصلی تصادفات تشخیص داده شده و کارخانه سازنده موظف به پرداخت جریمه شده است.
رئیس پلیس راه استان اردبیل با بیان یک آمار مقایسه‌ای دیگر در مورد میزان تصادفات 12 روز اول شهریور ماه گفت: در 12 روز گذشته سه فقره تصادف فوتی با چهار متوفی در جاده‌های استان به وقوع پیوسته که نسبت به آمار سال گذشته در همین مدت کاهش 60 درصدی را شاهد هستیم.
وی در مورد تصادفات جرحی 12 روز اول شهریور نیز اظهار داشت: سال قبل 13 فقره تصادف با 22 نفر مجروح در جاده‌های استان به ثبت رسیده بود که امسال این تعداد تصادف به 17 فقره با 20 نفر مجروح تقلیل یافته است.
ظهیری ادامه داد: در مورد تصادفات خسارتی نیز امسال 28 فقره تصادف در مدت یاد شده رخ داده است که با یک کاهش 14 درصدی در تصادفات خسارتی روبه‌رو هستیم.
این مسئول با قدردانی از حضور به موقع نیروهای امداد و نجات و اورژانس در صحنه تصادفات چند روز گذشته بیان داشت: در این تصادفات حضور به موقع نیروهای امدادی سبب شد تا تعدادی از هموطنان‌مان که بر اثر تصادف مصدوم شده بودند به سرعت به بیمارستان انتقال یافته که با این انتقال به موقع جان 20 نفر از مجروحان نجات یابد.
رئیس پلیس راه استان اردبیل در پایان ضرورت اصلاح، تعمیر و بهسازی پیچ‌های خطرناک و نقاط حادثه خیز را ضروری خواند و از راه  ترابری خواست به سرعت در این کار ورود پیدا کرده و اقدام کنند.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول