اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هجدهم مهر ماه امسال در اراک؛

نمایشگاه هنرهای سنتی ایران برگزار میشود

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی از برپایی نمایشگاه سراسری صنایع دستی و هنرهای سنتی ایران در هجدهم مهر ماه امسال در اراک خبر داد.

نمایشگاه هنرهای سنتی ایران برگزار میشود
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان مرکزی محمدحسین فرمهینی‌فراهانی اظهار داشت: این نمایشگاه با حضور هنرمندان صنایع دستی تمام استان‌های کشور به مدت چهار روز در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی غرب ایران در اراک برپا میشود.
وی گفت: 210 غرفه عرضه مصنوعات دستی و سنتی در 5 هزار متر مربع فضای نمایشگاهی دایر خواهد شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی معرفی آخرین دستاوردها و تولیدات دستی هنرمندان کشور در رشته‌های مختلف صنایع دستی، ایجاد بازار فروش و ترغیب قشرهای مردم به حوزه صنایع دستی را از اهداف برپایی این نمایشگاه عنوان کرد و اظهار داشت: اراک در مدت زمان برپایی این نمایشگاه میزبان بیش از 350 هنرمند صنایع دستی کشور است که حدود 35 درصد این هنرمندان بومی استان مرکزی هستند.
وی گفت: امکانات پذیرایی، اقامتی و ایاب و ذهاب هنرمندان شرکت کننده در این نمایشگاه سراسری رایگان است.
فراهانی همچنین از ایجاد 500 فرصت شغلی در این حوزه در سال جاری خبر داد و  خاطر نشان کرد: سهمیه اشتغالزایی این اداره کل از تعهد اشتغال 45 هزار و 510 نفری امسال استان مرکزی  یک هزار و 518 فرصت شغلی است.
وی گفت: سهمیه مشاغل مرتبط با گردشگری و میراث فرهنگی با برنامه‌ریزی تدارک شده در زیربخش‌های صنایع دستی و هنرهای سنتی تا پایان سال محقق میشود.
به گفته وی افراد جذب شده به بازار کار این حوزه در رده‌های خدمات هتلداری، شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری، پیمانکاری امور مرمتی و باستان شناسی و زیررشته‌های صنایع دستی شاغل شده‌اند.
‌مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی ادامه داد: حوزه گردشگری و صنایع دستی از ظرفیت بالایی برای اشتغالزایی برخوردار است و تقویت این بخش علاوه بر پاسخگویی به متقاضیان کار، موجب تولید ثروت برای ساکنان استان نیز میشود.
انتهای پیام/‌ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول