اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست آذربایجان‌ شرقی:

مردم دلیل اصلی کشته شدن خرس قهوه‌ای بودند

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی گفت: به دلیل تجمع بیش از حد مردم و متفرق نشدن آنها و با توجه به اینکه خرس ‌قهوه‌ای‌ خشمگین شده بود به ناچار ماموران محیط زیست مجبور شدند این حیوان را بکشند.

مردم دلیل اصلی کشته شدن خرس قهوه‌ای بودند
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی، بیوک رئیسی با انتقاد از پردازش برخی از رسانه‌ها و متهم‌سازی ماموران گارد محیط زیست به بی‌تدبیری در مدیریت موضوع، اظهار کرد: بالاترین تدبیر، تلاش در متفرق کردن مردم و جلوگیری از فاجعه انسانی بود چرا که خرس زخمی با فشارها و استرس‌های شدید محیطی می‌توانست به یک قاتل خطرناک تبدیل شود.
وی افزود: برابر گزارش واصله از ماموران اعزامی و مطابق اظهارنظر کارشناس مسئول حیات وحش استان، خرس مذکور به لحاظ بالا بودن سن، شکسته شدن دندان‌های پیش و عدم توانایی در تامین غذا، برای استفاده از باغات میوه به مناطق مسکونی نزدیک شده که روستاییان با مشاهده خرس با ابزارهای مختلف ضمن زخمی کردن خرس سعی در اتلاف آن داشتند.
رئیسی اضافه کرد: ماموران محیط زیست در حالیکه صدها نفر از روستاییان در پشت دیوار کمین گرفته، خرس قهوه‌ای جمع شده بودند، به محل نزدیک شده و بارها از مردم درخواست ترک منطقه و اجازه فعالیت کردند که متاسفانه مردم کم‌ترین همکاری را برای اقدامات فنی و زنده گیری خرس به عمل نیاوردند.
وی، استفاده از اسلحه بیهوشی را منوط به خالی بودن منطقه از افراد غیرمسئول و ترک کامل محل توسط مردم دانست و افزود: تاثیرگذاری گلوله‌های بیهوشی چند دقیقه می‌تواند به طول بیانجامد که این زمان عصبی‌ترین شرایط را برای حیوان زخمی به وجود می‌آورد.
رئیسی، برخورد احساسی روستاییان با خرس زخمی و اتفاق نظر برای کشتن آن را در شرایط موجود غیرقابل کنترل توصیف کرد و افزود: در شرایطی که ماموران نیروی انتظامی موفق به متفرق کردن مردم نبودند، عوامل اجرایی محیط زیست شرایط لازم را برای انجام صحیح ماموریت خود تشخیص نداده و از شلیک اسلحه بیهوشی خودداری کردند.
حوالی ظهر روز گذشته یک قلاده خرس قهوه‌ای، ابتدا در روستای اردیشان و سپس در روستای هریس در فاصله 25 کیلومتری شهر سراب چهار روستایی را زخمی کرد.
این خرس پس از تعقیب و گریز در نهایت با شلیک هشت گلوله توسط یک شکارچی محلی در حضور ماموران محیط زیست آذربایجان‌شرقی کشته شد.
انتهای پیام/‌ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول