اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تویسرکان تأکید کرد:

زائران خانه خدا در دام شبهه‌افکنی وهابیت

خبرگزاری فارس: امام جمعه تویسرکان گفت: شبهه‌زدایی در کاروان‌های حجاج صورت نمی‌گیرد و شیعیان با هدف زیارت خانه خدا گرفتار معضلات دینی و اعتقادی توسط طلاب وهابی می‌شوند.

زائران خانه خدا در دام شبهه‌افکنی وهابیت
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد‌علی ارزنده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به هشتم شوال و سالروز تخریب قبرستان بقیع به دست وهابیون اظهار داشت: در سال 1344 شمسی وهابیون با حمله به قبرستان بقیع قبور ائمه را تخریب کردند که علاوه بر این جنایت با نگاه به تاریخ مشاهده می‌شود قبر حمزه سیدالشهدا، قبر منسوب به حضرت زهرا در بقیع، زادگاه پیامبر اسلام در مکه و قبر حضرت حوا در جده نیز مورد هجمه وهابیت قرار گرفته است.
وی افزود: بعد از واقعه قبرستان بقیع وهابیون به سرزمین کربلا حمله‌ور شدند و ضریح مطهر امام حسین (ع) را به همراه اشیاء و جواهرات نفیس به غارت بردند که در نهایت 7 هزار نفر از علما و سادات در کربلا را نیز به شهادت رساندند.
امام جمعه تویسرکان با اشاره به فعالیت‌های ضد شیعی وهابیت تصریح کرد: این فرقه با استفاده از سایت‌های اطلاع‌رسانی درصدد است تا با القای شبهات مختلف اعتقادات شیعیان را نسبت به اهل بیت(ع) و دین مبین اسلام کم رنگ کند و مسلمانان مذاهب مختلف نیز نسبت به اصول فکری و اعتقادی شیعه کم توجه شوند.
وی با بیان اینکه زوار خانه خدا باید قبل از انجام فریضه حج با فتنه‌های وهابیون در مکه آشنا شوند، خاطرنشان کرد: کتاب‌هایی با ترجمه فارسی در مکه و مدینه برای زوار خانه خدا و کسانی که در حج عمره به سر می‌برند توسط وهابیون توزیع می‌شود و برخی شیعیان نیز با مطالعه این کتب دچار تزلزل فکری و ایمانی می‌شوند.
ارزنده تأکید کرد: شبهه‌زدایی در کاروان‌های حجاج صورت نمی‌گیرد و شیعیان با هدف زیارت خانه خدا گرفتار معضلات دینی و اعتقادی توسط طلاب وهابی می‌شوند.
وی گفت: برگزاری چند جلسه در سال با حضور برخی طلاب وهابی در کشور انجام می‌شود که نقش عربستان در شکل‌گیری چنین جلساتی بارز و مشهود است.
امام جمعه تویسرکان افزود: تفرقه‌افکنی در بین مذاهب و فرق، تلاش به منظور ایجاد پایگاه در مرکز کشور، نفوذ در بدنه نظام و دولت و ایجاد شبهه در بین اهل سنت و شیعیان از دیگر فعالیت‌های وهایبت در داخل کشور است.
وی با تأکید بر القای جعلی بودن شیعه توسط پایگاه وهابیون اضافه کرد: با استناد بر کتب تاریخی کاملاً واضح است که وهابیت ساخته و پرداخته انگلستان و صهیونیست با حدود 200 سال قدمت است که خود را در جهان گروه برتر می‌دانند.
ارزنده تأکید کرد: یهودیان متولی ایجاد فتنه در دنیا هستند که در همین راستا عده‌ای مسلمان‌نما را به نام وهابیت سامان داده‌اند که اهداف شوم خود را در کشورهای اسلامی به بهانه اسلام‌گرایی پیش ببرند.
وی با بیان اینکه لکه‌دار کردن اسلام در سراسر جهان هدف مهم صهیونیست و انگلستان است، تصریح کرد: در حال حاضر در آفریقا، آسیای مرکزی، شرق آسیا، قفقاز و کشورهای مشترک المنافع با استفاده از پول نفت عربستان به شدت تبلیغات خود را ادامه می‌دهند به این خاطر که وهابیت را تثبیت کنند تا مبارزه در کشورهای دیگر علیه استکبار صورت نگیرد.
امام جمعه تویسرکان همچنین با اشاره به بیداری اسلامی در کشورهای مسلمان‌نشین خاطرنشان کرد: سنگ‌اندازی در مقابل مبارزان و حمایت از دیکتاتورها توسط آمریکا و آل‌سعود انجام می‌شود که مهم‌ترین هدف از این کار جلوگیری از تشکیل انقلاب‌های منطقه‌ای است زیرا با تشکیل چنین قیام‌هایی عربستان در منطقه رو به زوال و نابودی می‌رود.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول