اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال جاری:

طرح پارکینگ تمام مکانیزه قم به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره نظارت معاونت فنی و عمرانی شهرداری قم مدت زمان اجرای پروژه پارکینگ تمام مکانیزه قم را 12 ماه عنوان کرد و گفت: این طرح تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

طرح پارکینگ تمام مکانیزه قم به بهره‌برداری می‌رسد
سعید صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با بیان اینکه عملیات اجرایی پارکینگ طبقاتی تمام مکانیزه خیابان معلم با تمام توان در حال پیشرفت است، اظهار داشت: این پروژه در محل تقاطع بزرگراه عماریاسر و بلوار معلم و در یکی از نقاط حساس ترافیکی شهر مقدس قم در حال ساخت است.
وی با اشاره به سرمایه اولیه این طرح گفت: احداث این پروژه، شامل هزینه ساخت و تجهیز پارکینگ طبقاتی تمام مکانیزه 21 میلیارد ریال هزینه در برداشته است.
رئیس اداره نظارت معاونت فنی و عمرانی شهرداری قم اذعان داشت: هزینه ساخت این پروژه از منابع داخلی شهرداری قم و از محل عوارض پارکینگ جمع‌آوری شده است.
صادقی مدت زمان اجرای این پروژه را 12 ماه عنوان کرد و افزود: این طرح تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.
مدیر این طرح ابراز داشت: این پروژه در 13 طبقه و زمینی به مساحت 290 مترمربع زیربنا و با ظرفیت تامین 144 واحد پارکینگ در حال ساخت است.
به گفته وی، این پارکینگ در پنج طبقه زیرزمین و هشت طبقه روی زمین ساخته شده است که به دلیل خودکفایی مالی پارکینگ در بحث تعمیر و نگهداری در طبقه همکف دو واحد تجاری با مساحت 60 متر پیش‌بینی شده است.
رئیس اداره نظارت معاونت فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به امکانات این پارکینگ عنوان داشت: خودرو به طور مکانیزه و بدون سرنشین در اتاقک ورودی بر روی دستگاه تحویل گیرنده که شامل پانل‌های رفت و برگشت هستند، قرار می‌گیرد و پس از بررسی‌های هوشمندانه توسط سیستم کنترل کامپیوتری به سیستم بالابر ارتفاعی و متحرک تحویل داده می‌شود و خودرو را به محل پارک موردنظر در طبقات هدایت می‌کند.
صادقی با بیان اینکه سیستم‌های کنترل این پارکینگ مکانیزه از راه دور با دوربین شبکه اینترنت قابل کنترل است، ابراز داشت: در صورت بروز هرگونه ایراد مکانیکی و الکترونیکی با بکارگیری موتور بالابر اضطراری به صورت خودکار و یا دستی سیستم ادامه و عمل تخلیه پارکینگ انجام می‌شود.
وی تصریح کرد: این تخلیه بستگی به محل پارک خودرو در طبقات مختلف این پارکینگ تمام مکانیزه دارد که عمل تخلیه خودرو حداقل 54 ثانیه و حداکثر زمان تخلیه110 ثانیه است.
رئیس اداره نظارت معاونت فنی و عمرانی شهرداری قم اضافه کرد: طراحی و اجرای پارکینگ تمام مکانیزه توسط حوزه معاونت فنی و عمرانی شهرداری قم با رعایت تمام آیین‌نامه‌ها و استانداردهای مربوطه در دست احداث است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول