اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با فارس:

17 شهریور سبب تداوم انقلاب شد‌

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشتار بی‌رحمانه مردم در روز 17 شهریور موجب تداوم انقلاب شد، ابراز داشت: خون مردم بی‌گناهی که به خاک و خون کشیده شدند شرایطی را فراهم کرد که تظاهرات‌ها تا پیروزی انقلاب تداوم پیدا کند.‌

17 شهریور سبب تداوم انقلاب شد‌
حجت‌الاسلام احمد مبلغی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در قم با تبیین دلایل نامگذاری17 شهریور با عنوان جمعه سیاه اظهار داشت: عمق فاجعه کشتار بی‌رحمانه در این روز موجب تاثر و به جوش‌ آمدن خون ایرانیان و ثبت این واقعه تاسفبار در تقویم انقلاب اسلامی شد.
وی بابیان اینکه برخوردهای مختلف با زندانیان سیاسی، وجود مستشاران انگلیسی و... از رژیم طاغوت موضوعی غیر‌قابل پیش‌بینی نبود، تصریح کرد: دست‌های پشت پرده‌ای وجود داشت که موجب کشتار بی‌رحمانه و دسته‌جمعی مردم در میدان ژاله تهران شد که خود مدلی جدیدی از سرکوب مخالفان بود.
رئیس پژوهشکده مطالعات تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: رژیم شاهنشاهی در خیالاتی خام و نادرست برنامه‌ریزی کرده بود تا با کشتار مردم در یک نقطه وسیع مانند میدان ژاله از ادامه قیام و پافشاری مردم برای سرنگونی رژیم جلوگیری کند.
وی با بیان اینکه کشتار بی‌رحمانه مردم در روز 17 شهریور موجب تداوم انقلاب شد، ابراز کرد: خون مردم بی‌گناهی که به خاک و خون کشیده شدند شرایطی را فراهم کرد که تظاهرات‌ها تا پیروزی انقلاب تداوم پیدا کند.
مبلغی بیان کرد: تصور پشت پرده‌نشینان این بود که با رخداد کشتار دسته‌جمعی هیچ‌کس شجاعت و جرات آمدن به خیابان‌ها را ندارد و انقلاب در همین نقطه کور می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه حادثه 17 شهریور در اراده آهنین و پولادین مردم تاثیر نگذاشت، گفت: این رخداد نقطه عطفی برای تداوم انقلابی بزرگتر و شدت گرفتن خشم مردم برای سرنگونی شاه و رژیم شاهنشاهی شد.
رئیس مرکز تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر عمق فاجعه دهشت‌بار قابل تصور نبود و حادثه به این شکل رخ نمی‌داد قیام‌های مردم استمرار پیدا نمی‌کرد.
وی با بیان اینکه رژیم غاصب صهیونیستی از مهم‌ترین پشتیبانان ایران در زمان حکومت شاهنشاهی بود، تصریح کرد: در آن زمان به دلیل اینکه کشور ایران از بزرگترین متحدان اسرائیل در سطح خاورمیانه محسوب می‌شد برای حفظ این اتحاد و جلوگیری از خدشه وارد شدن به حکومت از هیچ اقدامی کوتاهی نمی‌کردند.
مبلغی با اشاره به سابقه تاریک رژیم صهیونیستی در دخالت به امور داخلی ایران قبل از پیروزی‌ انقلاب اسلامی یاد‌آور شد: احتمال دخالت این رژیم غاصب در کشتار بی‌رحمانه مردم تهران به دلیل حفظ منافع و مدافعین وجود دارد.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول