اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن حمایت از بیماران عفونی کشور:

مبارزه با بروسلوز نیازمند هماهنگی بین‌بخشی است

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن حمایت از بیماران عفونی کشور گفت: مبارزه با بروسلوز نیازمند تقویت و گسترش هماهنگی بین بخشی با سازمان‌های ذیربط است.

مبارزه با بروسلوز نیازمند هماهنگی بین‌بخشی است
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک علیاکبر ولایتی در پیامی به مناسبت آغاز به کار همایش کشوری تب مالت که ظهر امروز با حضور مسئولان و محققان بهداشتی و درمانی کشور در اراک برگزار شد، اظهار داشت: تامین سلامت و ارتقای سطح بهداشتی جامعه از برنامه‌های مهم کشور است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه تب مالت از بیماریهای شایع در کشور است، تصریح کرد:  این بیماری با تبعات اجتماعی و اقتصادی زیادی همراه است و تغییر ماهیت توزیع جغرافیایی و کانون‌های این بیماری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
ولایتی ارائه خط مشی و انتخاب روش‌های مناسب با استفاده از امکانات شبکه بهداشتی و درمانی کشور بر اساس بیماریابی، تشخیص به موقع، درمان مناسب، ارتقای سیستم تشخیص و اطلاع رسانی و امور پیشگیرانه در سطوح دام و انسان را از اهداف کلان مدیریتی بروسلوز دانست و ادامه داد: مبارزه با بروسلوز بر اساس تقویت و گسترش هماهنگی بین‌بخشی با سازمان‌های ذیربط، تامین و تقویت تولیدات داخلی واکسن، کنترل کشتارگاه‌های آلوده، آموزش دامداران و نظارت‌های کیفی در حوزه تولید مواد لبنی، آموزش عمومی جامعه و ترویج مقررات قرنطینه و بهداشتی صورت خواهد گرفت.
همایش کشوری تب مالت (بروسلوز) با همکاری انجمن حمایت از بیماریهای عفونی، مراکز تحقیقات عفونی و سلولی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اراک و انجمن متخصصان عفونی کشور طی امروز و فردا در شهر اراک برگزار میشود.
محورهای این همایش شامل تشخیص، درمان، علایم بالینی، اپیدمولوژی، رابطه بیماری انسان و دام و مباحث پرستاری و تب مالت است که از بین مقالات ارسالی به این همایش 47 مقاله به صورت پوستر و 13 مقاله به صورت سخنرانی ارائه خواهد شد.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول