اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اول قوه قضاییه:

ولایت‌مداری میراث گرانقدر آیت‌الله طالقانی است

خبرگزاری فارس: معاون اول قوه قضاییه ولایت‌مداری را از جمله میراث‌های گرانقدر یاران امام خمینی (ره) از جمله آیت‌الله طالقانی دانست و گفت:‌ امروز ملت ایران از این میراث بهره‌مند هستند.

ولایت‌مداری میراث گرانقدر آیت‌الله طالقانی است
 به گزارش خبرگزاری فارس از طالقان، در سی و دومین سالگرد درگذشت آیت‌الله طالقانی از مبارزان انقلاب اسلامی و یاران باوفای امام راحل (ره)، شامگاه پنجشنبه مراسم بزرگداشتی برای این مبارزه نستوه در زادگاهش شهرستان طالقان از توابع استان البرز برگزار شد.
در این مراسم معاون اول قوه قضاییه به عنوان سخنران اصلی حضور داشت و طی سخنانی به توصیف شخصیت علمی،‌ دینی و مبارزاتی آیت‌الله طالقانی پرداخت.
حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در سخنان خود با تاکید بر اینکه یکی از دغدغه‌های آیت‌الله طالقانی تفسیر کلام‌الله مجید با استفاده از تعالیم مکتب رهایی بخش شیعه برای آگاهی بخشی به نسل جوان بود، اظهار داشت: این مبارزه نستوه تلاش داشت تا تفسیر قرآن را به خدمت جامعه آورده و با مانوس کردن جوانان با کلام‌الله مجید، آنها را برای مبارزه با استبداد و استکبار آماده سازد.
وی ادامه داد: ایشان به اندازه‌ای با قرآن مانوس بود و در زندگی شخصی و اجتماعی از کلام الله کمک میگرفت که خود را شاگرد قرآن دانسته و به این امر افتخار میکرد.

*آیت‌الله طالقانی مشکلات و دردهای جامعه و محرومان را درک میکرد

این مسئول یکی دیگر از مشخصه‌های اصلی آیت‌الله طالقانی را همراهی با جامعه به ویژه اقشار محروم دانست و گفت: وی مشکلات و دردهای جامعه را به درستی درک میکرد و خود را سوای از محرومان نمیدانست.
رئیسی افزود: این یار امام (ره) زندگی خود را وقف خدمت به مردم و ایثار برای آزادی آنها کرده و در این راه متحمل سختیهای فراوانی از جمله شکنجه در زندان‌های مخوف رژیم ستمشاهی شد.
وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین نگرانیهای آیت‌الله طالقانی منحرف شدن ذهن جوانان و افتادن این قشر از جامعه در دامی بود که دشمنان اسلام برای آنها تدارک دیده و راه رهایی جوانان از این توطئه را مانوس شدن با قرآن میدانست.

*آیت‌الله طالقانی رضای خدا را مقدم بر خود میدانست


معاون اول قوه قضاییه با تاکید بر اینکه آیت‌الله طالقانی هر کاری که انجام داد برای رضای خود و سربلندی اسلام و انقلاب بود،‌ گفت: در هیچ کاری رضای خدا را مقدم بر منافع شخصی خود نمیدانست.
رئیسی افزود: وی برای آزادی و رهایی ملت ایران متحمل شکنجه‌های بسیاری در زندان‌های شاه شد و تمام این کارها را برای رضایت خداوند و رهایی مسلمانان از چنگال استبداد و استکبار انجام داد.
وی خاطرنشان کرد: ایشان همواره در کنار امام و ولایت حرکت کرد و امروز ولایت‌مداری نسل جوان یکی از میراث‌های گرانقدر حیات یاران بزرگوار امام خمینی (ره) از جمله آیت‌الله طالقانی است.

*آیت‌الله طالقانی توطئه تفرقه میان سران انقلاب را خنثی کرد

این مقام ارشد قضایی در ادامه سخنان خود به وقایع روزهای صدر انقلاب و تلاش ضد انقلاب و کشورهای غربی برای جدایی انداختن میان یاران امام راحل (ره) اشاره کرد و گفت: در سال‌های نخست انقلاب که کشورهای غربی و ضدانقلاب داخلی توان مقابله با حرکت عظیم ملت ایران را نداشتند،‌ برای ضربه زدن به ایران اسلامی راه تفرقه‌اندازی را در پیش گرفتند.
رئیسی ادامه داد: آنها تصور میکردند با فاصله‌ انداختن میان امام و بزرگان انقلاب میتوانند به هدف خود دست یابند، اما هوشیاری آیت‌الله طالقانی توطئه آنها را خنثی کرد.
وی تاکید کرد: این هوشیاری و ولایت‌مداری دشمنان اسلام و انقلاب را بارها ناامید کرد.
معاون اول قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حرکت‌های انقلابی ماه‌های اخیر در کشورهای اسلامی الگو گرفته از انقلاب شکوهمند ملت ایران در 22 بهمن است، گفت: امروز جهان اسلام بیدار شده و این بیداری ثمره ایثار و تلاش امام خمینی و یاران باوفای ایشان همچون آیت‌الله طالقانی است که پس از ارتحال امام (ره) با جدیت از سوی رهبری عظیم‌الشان انقلاب پیگیری شد.
رئیسی در پایان متذکر شد: امروزه خواست اصلی انقلابیون در منطقه داشتن کشوری اسلامی و اجرای حدود و تعالیم دین مبین اسلام است و دیگر کشورهای غربی توانایی رویارویی با خواست ملت‌ها را ندارند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول