اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سنندج؛

نخستین همایش کانون کوهنوردی کردستان برگزار شد

خبرگزاری فارس: نخستین همایش کانون کوهنوردی استان کردستان به مناسبت هشتمین سالگرد محمد اوراز کاپیتان تیم ملی کوهنوردی در سنندج برگزار شد.

نخستین همایش کانون کوهنوردی کردستان برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، این همایش قبل از ظهر امروز با حضور کوهنوردان استان‌های کردستان، مشهد، تهران، کرمانشاه، همدان، زنجان و آذربایجان غربی در سنندج برگزار شد.
همچنین در این همایش که به همت کانون کوهنوردان کردستان برگزار شد، جمعی از فعالان، بزرگان، پیشکسوتان و مربیان رشته کوهنوردی استان‌های سطح کشور و همچنین تعدادی از مسئولان استان و شورای شهر سنندج و گروه‌های کوهنوردی کردستان حضور داشتند.
بر اساس این گزارش؛ این همایش با اهداف توسعه رشته ورزش کوهنوردی، توسعه فرهنگ کوهنوردی، انسجام میان گروه‌های کوهنوردی و پشیبانی از تمام حرکت‌های خلاق در زمینه پیشرفت این رشته ورزشی برگزار شد.
همچنین در این برنامه، مسائل زیست محیطی کوه آبیدر سنندج که روز بروز از چارچوب طبیعت خارج می‌شود، دریاچه زیبای زریوار مریوان که در حال نابودی است و چشمه زیبای آب بل که در خطر نابودی قرار دارد، توسط کارشناسان امر مورد بررسی قرار گرفت.
سرپرست کانون کوهنوردان استان کردستان در این همایش ضمن ابراز ناخرسندی از همکاری مسئولان استان برای برگزاری این همایش باشکوه، گفت: با توجه به وجود بیش از 10 سالن مجهز دارای خوابگاه در سطح سنندج، اما کانون کوهنوردان به سختی و با همکاری مدیر تربیت بدنی آموزش و پرورش موفق به برگزاری این مراسم باشکوه شده است.
صلاح‌الدین حقیقیان با اشاره به مشکلات امکانات و تجهیزات در کانون کوهنوردان کردستان، تصریح کرد: با توجه به افتخارات کوهنوردان کردستانی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی و همچنین اطلاع رسانی در رسانه‌ها، توجه مسئولان و ادارات دولتی به این رشته ورزشی و برگزاری این همایش، متناسب با پیشرفت‌های این رشته ورزشی در کردستان نیست.
حقیقیان درادامه افزود: امید است با هماهنگی و همکاری مسئولان استان در چارچوب گروه کوهنوردی بدون حاشیه، در برنامه‌های آینده بتوانیم بیشتر پی‌گیری این مشکلات باشیم و این رشته ورزشی و مردمی را به جایگاه اصلی خود برسانیم.
وی در پایان سخنان خود بیان داشت: اگر چه توسعه این رشته ورزشی و سلامتی جسمانی مردم از اهداف اساسی کانون کوهنوردان کردستان است اما در حال حاضر به شدت با مشکل مالی روبه‌رو هستیم و حل آن در گرو توجه مسئولان است.
در پایان این همایش به جمعی از قهرمانان این رشته ورزشی به رسم یادبود لوح تقدیر از طرف کانون کوهنوردان استان کردستان اهدا شد.
محمد اوراز در سال ۱۳۸۲ هنگام صعود به قله گاشربروم در پاکستان، بر اثر سقوط بهمن، سقوط می‌کند که پس از انتقال به بیمارستان شفا در اسلام آباد پاکستان جان خود را از دست داد.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول