اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت رشت:

فروپاشی قدرت‌های شیطانی نزدیک است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت رشت گفت: فروپاشی قدرت‌های شیطانی آمریکا، رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی نزدیک است.

فروپاشی قدرت‌های شیطانی نزدیک است
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام والمسلمین صدیق عربانی امروز در نماز جمعه این شهر آثار گناه را در روح و روان انسان مخرب دانست.
وی اظهار داشت: گناه فرد گناهکار را ذلیل و خوار می‌کند به ویژه اینکه گناه به صورت آشکار انجام شود نعمت‌ها را از بین می‌برد.
خطیب جمعه رشت بدحجابی در جامعه را آزار دهنده خواند و تصریح کرد: غیرت همسران، پدران و برادران کجا رفته است و چرا تا این حد بی‌اعتنا هستند.
وی با بیان اینکه مسلمان نباید نسبت به بدحجابی در جامعه بی‌تفاوت باشد، افزود: مسلمان باید امر به معروف و نهی از منکر کند.
صدیق عربانی با اشاره به اینکه گناه عمر انسان را کوتاه می‌کند، اذعان داشت: کسانی که از طریق گناه می‌میرند بیشتر از افرادی هستند که با عمر معمولی از دنیا می‌روند و نیکی و خدمات عمر انسان را زیاد می‌کند.
وی عمر را سرمایه انسان نامید و ابراز داشت: عالم آفرینش بر اساس شاخص‌های هندسی آفریده شده و خداوند امور را با عواملی که آفریده به حرکت درمی‌آورد.
امام جمعه موقت رشت گناه کردن به صورت آشکار را موجب عذاب الهی دانست و عنوان داشت: گناه دین انسان را پاره می‌کند و نمی‌گذارد مومن از دین استفاده کند.
وی به سرنوشت جسنی مبارک اشاره کرد و افزود: حسنی مبارک که زمانی آمریکا به او افتخار می‌کرد اینک چند بار با بدترین وضعیت به دادگاه کشانده شد.
صدیق‌عربانی گفت: انتشار دهنده گناه هرگز پاسخ قانع‌کننده‌ای برای خداوند ندارد و خداوند وعده داده که فرعون‌ها از بین می‌روند.
وی با اشاره به اینکه تمام قدرت‌های لیبی، مصر و... در حال نابودی هستند، خاطرنشان کرد: نظام اسلامی برگرفته از فقه سیاسی شیعه است و در جهان نظیر ندارد.
خطیب موقت رشت تحقق اهداف نظام اسلامی را نیازمند سال‌ها متمادی خواند و بیان داشت: این امر شکیبایی و صبر را طلب می‌کند.
وی اذعان داشت: ولی فقیه طبق مصالح نظام عمل می‌کنند و اجازه نمی‌دهند خدشه‌ای به نظام وارد شود.
صدیق‌عربانی در ادامه از وجود 5 هزار نفر دیابتی در گیلان خبر داد و افزود: این افراد دیابتی نیازمند کمک هستند.
وی با گرامیداشت هفته تعاون اظهار داشت: اگر در این زمینه درست عمل شود مشکلات بسیاری در جامعه برطرف می‌شود و باید نمایندگان مجلس نیز بر اساس وفاق ملی عمل کنیم.
امام جمعه موقت رشت درباره قذافی اذعان داشت: قذافی باید تاوان جنایت خود علیه امام موسی صدر را پس دهد و با وضعیت خوارکننده‌ای رانده شود.
وی افزود: دیر یا زود آمریکا، رژیم صهیونیستی و قدرت‌های شیطانی از هم پاشیده می‌شوند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول