اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان دشتستان:

میراث فرهنگی دشتستان 35 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

خبرگزاری فارس: رئیس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان دشتستان گفت: میراث فرهنگی دشتستان به 35 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

میراث فرهنگی دشتستان 35 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، مهدی بسارده در نشست مسئولان میراث فرهنگی و شهرداری برازجان اظهار داشت: کاروانسرای مشیرالملک برازجان یکی از نمادهای تاریخی شهرستان دشتستان و به ویژه شهر برازجان است و باید توجه بیشتری به این کاروانسرا داشته باشیم.
وی افزود: برای بازسازی و شناساندن این بنا در سال‌های اخیر، تلاش‌های بسیاری صورت گرفته ولی بافت شهری و فضای اطراف آن به گونه‌ای است که دیده شدن کامل کاروانسرا را با مشکل مواجه میکند.
رئیس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان دشتستان از بازسازی کامل کاروانسرای مشیرالملک برازجان در سال آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: این بنای ارزشمند و میراث ارزنده برازجان در هفته دولت سال91 به طور کامل بازسازی شده و آماده بهره‌برداری میشود.
بسارده تصریح کرد: طی قراردادی که حدود 3 سال پیش با شهرداری برازجان منعقد کردیم، مقرر شد که شهرداری نسبت به ساماندهی فضای سبز و میدان روبروی کاروانسرا اقدام کند و در آن زمان مبلغی حدود 400 میلیون تومان هم به شهرداری داده شد و مشاوری هم از تهران آمد و طرحی داد ولی در این زمینه اقدامی صورت نگرفته است.
وی اضافه کرد: تامین اعتبارات و اجرای این طرح به عهده شهرداری است و ما بیشتر نقش نظارتی داریم.
این مقام مسئول با بیان اینکه میراث فرهنگی دشتستان به 35 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد اذعان داشت: امسال 35 میلیارد ریال اعتبارات استانی درخواست داده‌ایم که تنها 250 میلیون تومان به ما داده‌اند و آن هم تنها صرف مطالبات خواهد شد و در واقع ما توانایی تامین اعتبارات در زمینه بازسازی اماکن تاریخی را نخواهیم داشت و شهرداری باید آن را پیگیری کند.
شهردار برازجان نیز گفت: ساماندهی میدان و پارک حاشیه‌ای کاروانسرای مشیرالملک، یک طرح میان‌مدت است که به هماهنگی با میراث فرهنگی نیاز دارد.
کریم حسین‌آبادی ادامه داد: میراث فرهنگی برای بازسازی درون کاروانسرا انرژی خوبی صرف کرده ولی باید به میدان و اطراف آن نیز رسیدگی میکرد و اعتبار لازم برای ساماندهی اطراف کاروانسرا باید از سوی میراث فرهنگی و شهرداری تامین شود.
شهردار برازجان تاکید کرد: برای این طرح در اعتبارات امسال بودجه‌ای تخصیص داده نشده ولی با نشست‌هایی که با میراث فرهنگی و فرمانداری خواهیم داشت امیدوارم بتوانم از اعتبارات میان دوره‌ای، بودجه‌ای برای این طرح اختصاص دهیم.
حسین‌آبادی با بیان دلایل عدم اجرایی شدن قرارداد منعقد شده بین شهرداری و میراث فرهنگی گفت: آن پروژه را یک مشاور به اسم «ارگ بم کرمان» طراحی کرده بود ولی به علت این که این طرح با طرح تفصیلی شهر مغایرت داشته، مورد تایید شهرداری قرار نگرفته و به همین دلیل طرح تاکنون اجرایی نشده است.
وی اضافه کرد: برای ساماندهی اطراف کاروانسرا و حل مشکلات ترافیکی آن بررسی بافت فرسوده شهر که از میدان دژ تا بازار را در برمی‌گیرد نیز مطرح است که البته در حوزه میراث فرهنگی قرار دارد.
این مسئول افزود: کاروانسرای مشیرالملک به عنوان نماد تاریخی و چرخاب به عنوان نماد باستانی شهر برازجان، دو نمادی هستند که تاکنون هزینه و انرژی لازم که باید برای آن ها گذاشته میشد، گذاشته نشده است.
حسین‌آبادی رسیدگی به کاروانسرای مشیرالملک برازجان را در بحث جذب گردشگر بسیار موثر دانست و ابراز داشت: اگر مجموعه مدیریتی شهر، میراث فرهنگی و فرمانداری با هم همکاری کرده و با ساماندهی آثار تاریخی و سرمایه‌گذاری در آنها بخش گردشگری را فعال‌تر کنند، در زمینه توریسم و جذب گردشگر موفقیت بیشتری با شهرستان همراه خواهد بود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول