اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس:

تعاونی‏‏ها سبب ایجاد اشتغال پایدار می‏‏شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: فعالیت در عرصه تعاون علاوه بر پشتوانه کاری اشتغال پایدار را به همراه دارد.

تعاونی‏‏ها سبب ایجاد اشتغال پایدار می‏‏شود
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سیدمحمد‏‏کاظم حجازی روز گذشته در ششمین جشنواره ملی تعاونی‏‏های برتر اظهار داشت: تعاون از جمله بسترهایی است که بانیان انقلاب اسلامی در راستای پیشرفت و تعالی نظام به این موضوع به عنوان یک اصل مهم و اساسی پرداخته‏‏اند و در بین نیروهای نخست انقلاب شهید بهشتی طی عمر کوتاه ولی پر برکت خود این مهم را در کشور پایه‏‏گذاری کرد.
وی افزود: در عالی‏‏ترین مجموعه نظام، قانون اساسی، سند چشم انداز توسعه و برنامه پنجم تشکیل و سیاست‏‏گذاری در بخش تعاون به شکلی خاص هدف گذاری شده است چرا که به عنوان بهترین پشتوانه می‏‏تواند عاملی مهم در ایجاد اشتغال پایدار به‏‏شمار آید.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در حوزه استانی با توجه به دلسوزی و پیگیری مسئولان در این بخش باید یک بازنگری از مسیری که استان برای فعالیت تعاونی‏‏ها ایجاد کرده است صورت بگیرد.
وی اضافه کرد: با وجود تلاشی که توسط مسئولان استان انجام می‏‏شود برخی از مشکلات تعاونی‏‏ها در سطح ملی است که برطرف شدن مسائل در گروی رفع موانع قانون گذاری و سیستم‏‏های کلان دستگاه‏‏های اجرایی است.
معاون برنامه‏‏ریزی استاندار همدان نیز در ادامه افزود: 25 درصد از اقتصاد کشور باید به شیوه تعاون مدیریت شود که با توجه به این موضوع در ماده 124 قانون برنامه پنجم سهم تعاون در بازارهای مالی و پولی 15 درصد است.
علی‏‏حیدر نوری اذعان کرد: ایجاد اشتغال، گسترش عدالت اجتماعی و توانمندسازی اقشار متوسط و کم درآمد جامعه از فواید فعالیت تعاونی‏‏ها است که همه آحاد جامعه نیز از سود حاصل به طور برابر بهره‏‏مند می‏‏شوند.
وی قدرت تعاونی‏‏ها را پیشرفت آنها در راستای تأمین نیازهای مردم در مقاطع مختلف زمانی بیان کرد و گفت: عدم حضور مشاوران توانمند و عدم شناخت بازار و قوانین حاکم بر جامعه به خصوص در عرصه مدیریت از جمله نواقص تعاونی‏‏ها به شمار می‏‏رود.
معاون برنامه‏‏ریزی استاندار همدان اظهار کرد: اجرای پروژه‏‏های بزرگ اقتصادی با مدیریت افراد کارآمد مورد نیاز تعاونی‏‏ها است چرا که توجه به این موضوع عرصه را برای رقابت در بازارهای خارجی و بین‏‏المللی فراهم می‏‏کند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول