اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به میزبانی جمعیت هلال احمر اصفهان صورت گرفت؛

برگزاری نخستین اردوی منطقه‌ای پیشاهنگان هلال احمر کشور

خبرگزاری فارس: معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: نخستین اردوی منطقه‌ای پیشاهنگان هلال احمر کشور در اصفهان برگزار شد.

برگزاری نخستین اردوی منطقه‌ای پیشاهنگان هلال احمر کشور
محمد نوید متقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اعلام این خبر اظهار داشت: پیشاهنگی یکی از مباحث بین‌المللی است که مدتی در کشور ما وقفه افتاده بود اما برای بار دیگر توسط جمعیت هلال احمر احیا شد.
وی با اشاره به اینکه پیشاهنگان با شعار «فاستبقو الخیرات» در کارهای خیر از یکدیگر سبقت می‌گیرند، افزود:این افراد با کم‌ترین امکانات و استفاده بهینه از آن بیشترین خدمات را ارائه می‌دهند.
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان اصفهان تصریح کرد: پیشاهنگان جمعیت هلال احمر هشت محور صبر، توکل، محبت، فکر، ذکر، شکر و علم را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند.
وی اضافه کرد: در حال حاضر استان اصفهان 2هزار و 700 پیشاهنگ دارد.
وی در ارتباط با اهداف برگزاری نخستین اردوی منطقه‌ای پیشاهنگان هلال احمر کشور گفت: ایجاد ارتباط، تبادل تجربیات و تعامل بین فرماندهان واحدها، بازآموزی آموخته‌های پیشاهنگی، ایجاد زمینه مناسب برای اعضا به منظور تمرین کارگروهی و تقویت روحیه مشارکت، مشارکت مستقیم اعضا در تصمیم گیری‌ها، تقویت کیفی فعالیت‌ها و برنامه‌های نهضت پیشاهنگان هلال احمر از جمله اهداف برگزاری این اردوی پیشاهنگی است.
وی ادامه داد: اعضای پیشاهنگ شرکت کننده در این اردو متشکل از فرماندهان و معاونان واحدهای پیشاهنگی در استان‌ها در مقاطع راهنمایی (نیک‌آور) و دبیرستان (نیک‌گستر) 11 استان کشور هستند.
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان اصفهان افزود: پیشاهنگان استان‌های چهارمحال و بختیاری، مازندران، گیلان، قم، زنجان، کرمانشاه، تهران، مرکزی، البرز، فارس و گلستان در این اردوی آموزشی حضور دارند.
وی با بیان اینکه در طول اردو پیشاهنگان در مباحث امداد و نجات، مذهبی و اخلاقی، پیشاهنگی و امور بشر دوستانه و عام‌المنفعه آموزش می‌بینند، اظهار داشت: آموزش‌های عمومی و تخصصی پیشاهنگی، اسکان اضطراری، طبیعت‌گردی، جهت یابی، نقشه‌خوانی، راه رفتن روی چوب و نیز برگزاری کلاس‌های فرهنگی از جمله برنامه‌هایی است که در این اردو برگزار می‌شود.
به گزارش فارس، این اردو به میزبانی استان اصفهان از 18 تا 22 شهریور با حضور 250 نفر از پیشاهنگان برادر و از 23 تا 27 شهریور ماه با حضور 350 نفر از پیشاهنگان خواهر در مرکز تخصصی بین‌المللی امداد و نجات استان اصفهان برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول