اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از جشنواره تئاتر رضوی؛

سیم‌ریز: سطح جشنواره تئاتر رضوی بسیار مطلوب خواهد بود‌

خبرگزاری فارس: یکی از کارگردان‌های راه یافته به پنجمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان رضوی و نمایش عروسکی ضامن آهو گفت: جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان رضوی جزو نادرترین جشنواره‌های تئاتر در کشور است و سطح جشنواره بسیار مطلوب خواهد بود.

سیم‌ریز: سطح جشنواره تئاتر رضوی بسیار مطلوب خواهد بود‌
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مهدی سیم‌ریز که برای دومین سال متوالی در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی حضور می‌یابد بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره اظهار داشت: با توجه به اینکه در جشنواره‌های مختلف حضور داشته‌ام این جشنواره از نظر نوع برگزاری، امکانات و حسن میزبانی جزو برجسته‌ترین و نادرترین جشنواره‌ها محسوب می‌شود و از میزبانی بسیار خوبی برخوردار است.
وی افزود: به لحاظ بعد معنوی و محتوایی نیز در سال گذشته تلاش‌های بسیاری صورت گرفته بود که نمایش‌های راه یافته مرتبط با مفاهیم رضوی باشد و به نظر بنده این هدف تا حدود 80 درصد محقق شده بود و کارگردانان مطرحی حضور داشتند.
این کارگردان نمایش در خصوص معرفی تئاتر امسال خود تصریح کرد: با کار « بچه‌های بهشت» در جشنواره حضور دارم که موضوع آن در ‌ارتباط‌ با زندگی فالگیری است که در یکی از خیابان‌های منتهی به حرم فال حافظ می‌گیرد و در فضایی سورئال با مرغ‌های عشق خود رابطه‌ای خاص دارد و با آنها صحبت می‌کند که با ورود دختری ناشناس به فضای نمایش لایه‌هایی از زندگی گذشته فالگیر روایت و ماجراهای مختلفی اتفاق می‌افتد.
سیم‌ریز در مورد جشنواره امسال بیان داشت: پس از اعلام اسامی گروه‌های راه یافته مشخص شد امسال کارگردانان کار بلد و صاحب نامی در جشنواره حضور دارند و به طور یقین سطح جشنواره بسیار مطلوب خواهد بود.
وی در ادامه به محدودیت‌های جشنواره اشاره کرد و گفت: در کارهای نمایش عروسکی و کودک و نوجوان؛ ایجاد دکور با ابعاد و رنگ‌های مختلف از ضروریات است و دبیرخانه جشنواره به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌اند که ما نمی‌توانیم به غیر از بازیگران، سایر عوامل دیگر را به جشنواره بیاوریم و این امر باعث افت کیفیت اجرای نمایش خواهد شد.
یادآور می‌شود مهدی سیم ریز دارای مدرک کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی است و از سال 1373 فعالیت نمایشی خود را آغاز و در نمایش‌هایی همچون « تهاجم» ، « خواب رفتن ساعت»، « آبی های زمین» و ...  ایفای نقش کرده است.
سیم‌ریز تاکنون نمایش‌های « نقل زنان سنگی»، « قالیچه نذری»، « سمفونی باران در برزخ» و ... را کارگردانی است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول