اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با جشنواره منطقه‌ای ورنی در اهر صورت می‌گیرد؛

آذربایجان‌شرقی میزبان صنایع دستی عشایری استان‌های غربی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان‌شرقی گفت: همزمان با جشنواره منطقه‌ای ورنی، نمایشگاهی از صنایع دستی عشایری با حضور استان‌های غرب کشور در شهرستان اهر برگزار می‌شود.

آذربایجان‌شرقی میزبان صنایع دستی عشایری استان‌های غربی
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، تراب محمدی اظهار داشت: آثار برگزیده جشنواره منطقه‌ای ورنی نیز در این نمایشگاه به نمایش درخواهند آمد.
وی خاطرنشان کرد: این جشنواره و نمایشگاه جنبی آن با حضور استان‌های غرب کشور در شهرستان اهر به عنوان یکی از مناطق تولید ورنی‌بافی برگزار می‌شود.
محمدی یادآور شد: اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری و فروش آثار ورنی هنرمندان این رشته از دیگر برنامه‌های جنبی نمایشگاه به شمار می‌آید که در ایام نمایشگاه هر روز برگزار خواهد شد.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اظهار داشت: پس از برگزاری جشنواره منطقه‌ای  ورنی با حضور معاون محترم هنرهای سنتی و صنایع دستی کشور و برخی مسئولان ارشد کشوری و منطقه‌ای این نمایشگاه افتتاح خواهد شد.
محمدی تصریح کرد: صنایع دستی آذربایجان‌شرقی به خصوص ورنی‌بافی، هنر و صنعتی غنی و با ارزش هستند که برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی و اطلاع‌رسانی مناسب می‌تواند کمک خوبی برای شناسایی و معرفی آنها باشد.
وی تاکید کرد: توجه به مشکلات و نیازهای هنرمندان صنایع دستی به منظور شناسایی نقاط ضعف و تقویت هنرمندان و فعالان این عرصه همواره از سیاست‌های سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان بوده است.
شایان ذکر است، نمایشگاه صنایع دستی عشایری و آثار شاخص و منتخب جشنواره منطقه‌ای ورنی 25 تا 28 شهریور ماه ‌جاری توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی در شهرستان اهر برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول