اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان خبر داد:

ورود 31 هزار کلاس اولی به مدارس گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از ورود 31 هزار دانش‌آموز کلاس اولی در مهر امسال به مدارس ابتدایی این استان خبر داد.

ورود 31 هزار کلاس اولی به مدارس گیلان
ایوب نجف‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت تعداد دانش‌آموزان استان گیلان در مقاطع مختلف تحصیلی را 390 هزار نفر عنوان کرد و اظهار داشت: حدود 150 هزار دانش‌آموز در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه سال‌های گذشته با کاهش دانش‌آموز در مقطع اول ابتدایی در استان مواجه بودیم، افزود: امسال 29 هزار دانش‌آموز برای ورود به پایه اول ابتدایی مورد سنجش قرار گرفتند ضمن اینکه پیش‌بینی می‌شود 2 هزار نفر هنوز مراجعه نکرده‌اند.
نجف‌زاده از ورود 31 هزار دانش‌آموز کلاس اولی در مهر سال جاری به مدارس ابتدایی گیلان خبر داد و تصریح کرد: ورود این تعداد دانش‌آموز با سال‌های گذشته تفاوتی ندارد.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان به توزیع کتاب‌های درسی بین دانش‌آموزان این استان اشاره کرد و گفت: کتاب‌های مقطع ابتدایی و هنرستان‌های فنی حرفه‌ای و کار و دانش مهر ماه توسط مدیران مدرسه‌ها بین دانش‌آموزان توزیع می‌شود.
وی ادامه داد: کتاب‌های دانش‌آموزان مقطع راهنمایی و متوسطه توسط فروشگاه‌های عرضه کتاب خارج از آموزش و پرورش توزیع می‌شود و دانش‌آموزان باید قبل از آغاز سال تحصیلی کتاب‌های خود را تهیه کنند.
نجف‌زاده با بیان اینکه دو عنوان کتاب مقاطع راهنمایی و متوسطه تا کنون در بازار عرضه نشده، ابراز داشت: این کتاب‌ها به زودی توزیع می‌شود و وزارت آموزش و پرورش در جریان این موضوع قرار دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان یادآور شد: با توجه به اینکه درس ریاضی مقطع ابتدایی از نظر محتوا تغییر کرده، این کتاب کمی دیرتر از دیگر کتاب‌ها به دست ما می‌رسد.
وی با اشاره به اینکه وجه کتاب‌های مقطع ابتدایی در زمان ثبت‌نام از دانش‌آموزان اخذ شده، گفت: دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در اول مهر ماه تنها کتاب دریافت می‌کنند و دیگر وجهی پرداخت نمی‌شود.
نجف‌زاده مبلغ پرداختی بابت کتاب‌های درسی توسط دانش‌آموزان مقاطع راهنمایی و متوسطه را قیمت پشت جلد کتاب اعلام کرد و اذعان داشت: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده با صنف مربوطه، در صورت دریافت مبالغ اضافه بابت عرضه کتاب‌های درسی اقدام‌های لازم صورت می‌گیرد.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول