اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌:

23 هزار هنرمندان از بیمه تکمیلی استفاده می‎کنند

خبرگزاری فارس: معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تاکنون بیش از 23 هزار نفر از هنرمندان در سراسر کشور از بیمه تکمیلی استفاده می‎کنند و همچنان این درخواست از سوی استان‎ها ادامه دارد.

23 هزار هنرمندان از بیمه تکمیلی استفاده می‎کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حمید رضا شاه‎آبادی صبح امروز در نشست صمیمی با هنرمندان استان گلستان، یکی از ماموریت‎های حوزه انجمن موسیقی را تولید آالبوم موسیقایی ویژه استان دانست که از حمایت ویژه برخوردار می‎شوند، اظهار داشت: هنرمندان با استفاده از تجربه بزرگان استان می‎توانند البومی را متناسب با ذائقه موسیقایی مردم استان تولید کنند که با حمایت وزرات ارشاد توزیع این آثار انجام می‎شود.
وی اظهار امیدواری کرد که با توجه به ظرفیت و توانمندی‌هایی که استان گلستان داراست می‎تواند به طور جدی در این حوزه قدم‎های بزرگ‎تری بردارد.
معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: در یک سال و نیم اخیر بودجه‎های معاونت هنری برای نخستین‌بار در سال 1389 به طور کلی تر و در سال 1390به طور کاملا تخصصی بودجه‎ریزی شد تا از همان ابتدای سال مشخص شود چه میزان بودجه برای هر یک از بخش‎ها تا پایان سال اختصاص می‎یابد.
وی با بیان اینکه این اقدام به شدت از اسراف و بی‎برنامگی جلوگیری می‎کند، اظهار داشت: تاکنون در مدت اخیر هیچ تصمیمی نبوده که استانه‎ها و شهرستان‎ها مدنظر قرار نگیرند و همه اینها مرهون برنامه‎ریزی است.
شاه‎آبادی با بیان اینکه رویکرد معاونت هنری در حوزه تئاتر بر اساس حمایت از اجرای عمومی بنیان نهاده شده است، گفت: هدف از اجرای طرح استقرار و بسیاری از این قبیل طرح‎ها این بود که تئاتر در استان‎ها و کشور پویا و زنده شوند.
معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه از چهار ماه آینده جلسه تفاهم‎نامه سال 1391 شکل می‎گیرد، بیان داشت: اینها اتفاقات بزرگی است که در این حوزه رخ داده و خلاءهایی که در عدم برنامه ریزی بوده با وجود ساز و کارهای ایجاد شده، این رویه کم‎کم اصلاح خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه تفاهمنامه استانی سال جاری در مقایسه با سال‎های گذشته دقیق‎تر و ظریف‎تر مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته‎اند بر این نکته تاکید کرد: برای هر ایتمی که به پیشبرد اهداف حوزه هنر در کشور می‎تواند کمک کند جایی در تفاهمنامه برای آن باز شده تا سوار بر قطار برنامه‎ریزی، به مقصد دست یابیم.
شاه‎آبادی تصریح کرد: حمایت‎های معیشتی هنرمندان در دستور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته، صندوق حمایت هنرمندان نیز امسال شرایط بهتری داشته است و در خصوص وام هنرمندان نیز پیگیری‎هایی صورت گرفته و هزینه بیمه تکمیلی آنها نیز قابل تامین می‎باشد.
وی گفت: در بحث بیمه مسئله اصلی به هنرمندان مرد بالای 50 سال و خانم‎های بالای 45 سال برمی‎گردد که تازه به عرصه هنر وارد شده‎اند و سابقه بیمه‎ای ندارند ولی اگر این افراد دارای سابقه بیمه‎ای باشند راهکار جدیدی برای آنها در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: تاکنون بیش از 23 هزار نفر از هنرمندان در سراسر کشور از بیمه تکمیلی استفاده می‎کنند و همچنان این درخواست از سوی استان‎ها ادامه دارد.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول