اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم نایین در مجلس:

تهدید به استعفا برای اجرایی نشدن طرح بهشت‌آباد انتخاباتی است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم خور و بیابانک و نایین در مجلس گفت: تحصن‌ و استعفای برخی نمایندگان مجلس در راستای مخالفت با اجرای طرح آب‌رسانی بهشت‌‌آباد جنبه انتخاباتی دارد.

تهدید به استعفا برای اجرایی نشدن طرح بهشت‌آباد انتخاباتی است
حسین حسنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مورد اجرا و یا عدم اجرای طرح بهشت‌آباد با توجه به حاشیه‌های مطرح شده برای این پروژه اظهار داشت: طرح آب‌رسانی بهشت‌آباد از جمله‌ طرح‌هایی است که علاوه بر مصوبه چند دوره سفر رئیس جمهور به استان اصفهان دارای مصوبه سفر رهبر معظم انقلاب به استان یزد هم بوده و برای مطالعات آن چند سال در مجلس ردیف بودجه تعیین شده است.
وی ادامه داد: در این طرح سهم استان چهار محال و بختیاری به عنوان استان بالادست زاینده‌رود از میزان آب که منتقل می‌شود، مشخص شده و نباید جای اعتراضی برای برخی نمایندگان در مورد اجرای این طرح وجود داشته باشد.
نماینده نایین و خورو بیابانک در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که علاوه بر مخالفت نمایندگان استان چهار محال و بختیاری نمایندگان استان خوزستان نیز با تحصن خود در مجلس در روزهای اخیر در صورت اجرای طرح بهشت‌آباد تهدید به استعفا کرده‌اند، تصریح کرد: مگر می‌شود نماینده‌ای که منتخب مردم است و هنوز تاییدیه‌ای از سوی مردم برای استعفای آنها صادر نشده، استعفای خود را اعلام کند.
‌وی بیان داشت: مطرح کردن این مطالب از سوی برخی نمایندگان بیشتر جنبه انتخاباتی دارد.
حسنی با اشاره به اینکه مطرح کردن این بحث‌ها نه به صلاح نظام و نه به صلاح مردم است، افزود: نمایندگان استان اصفهان در دیداری که با وزیر نیرو در این مورد داشتند رایزنی‌های خود برای رفع این مشکلات انجام داده‌اند.
وی بیان داشت: طرح انتقال آب یا همان طرح بهشت‌آباد مصوبه وزارت نیرو را دارد و این مسئله حاکمیتی است و استان خوزستان نمی‌تواند با تمام کار کارشناسی که در این مورد انجام شده است ادعا کند که آب کارون با اجرایی شدن این طرح به پایان می‌رسد.
نماینده نایین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آقای عطارزاده که یکی از کارشناسان مطالعه این طرح بوده است از اهالی خوزستان است و بررسی‌های لازم را برای اطمینان انجام داده‌اند.
وی با اشاره به اینکه برای هر استان‌های یزد، کرمان، چهار محال و بختیاری و اصفهان که در این طرح مشارکت دارند سهم آب تعیین شده است، تصریح کرد: در جلسه آتی که نمایندگان استان با وزیر کشور و نیرو دارند اتمام حجت در مورد این طرح انجام می‌شود.
حسنی اظهار داشت: بنا بود این طرح در هفته دولت و با حضور رئیس جمهور در استان اصفهان کلنگ‌زنی شود چرا که قرارگاه خاتم‌الانبیا نیز به عنوان پیمانکار این پروژه انتخاب شده است.
وی با بیان اینکه به گفته نامجو وزیر نیرو استان‌های کرمان و یزد باید خودشان با رایزنی مسائل مالی این طرح را حل و فصل کنند، گفت: نمایندگان مجلس و مسئولان باید در این موضوع خویشتن‌داری به خرج دهند تا مسئله برطرف شود.
نماینده نایین در ادامه افزود: انتقال آب از رودخانه ماربر یکی دیگر از طرح‌های آب‌رسانی استان اصفهان است و نباید کشوری که خودش منابع آبی فراوانی مانند دریای خزر و خلیج‌فارس دارد از کشورهایی مانند تاجیکستان آب را خریداری کند.
وی در پایان اضافه کرد: با توجه به اینکه استان سمنان که به طور تقریبی همجوار استان اصفهان است توانسته است از طریق دریای خزر آب مورد نیاز خود را تامین کند، استان اصفهان نیز باید به این عرصه وارد شود.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول