اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون نظارت و بازرسی بازرگانی همدان تأکید کرد:

ممنوعیت فروش لوازم آرایشی توسط صنف آرایشگر

خبرگزاری فارس: معاون نظارت و بازرسی بازرگانی همدان گفت: صنوف آرایشگر مردانه و زنانه به عنوان واحدهای خدمات‌رسان، نباید اقدام به فروش لوازم آرایشی و بهداشتی کنند.

ممنوعیت فروش لوازم آرایشی توسط صنف آرایشگر
علیرضا شجاعی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با تأکید بر لزوم برخورد جدی با پدیده قاچاق اظهار داشت: آسیب‌پذیر شدن بخش تولید و از بین رفتن فرصت‌های شغلی از مهم‌ترین نتایج منفی قاچاق کالا به شمار می‌رود.
وی با اشاره به وضعیت قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی در جامعه، افزایش سطح آگاهی و اطلاعات مردم را در خصوص مضرات استفاده از لوازم آرایشی بهداشتی قاچاق مهم دانست.
معاون نظارت و بازرسی سازمان بازرگانی استان همدان ادامه داد: در همین راستا چندین جلسه با حضور اعضای اتحادیه‌های صنف آرایشگر زنانه و مردانه استان، نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی، نمایندگان مجامع امور صنفی همدان و سازمان بازرگانی استان برگزار شده است.
وی ابراز داشت: در این جلسه ضمن ارائه اطلاعاتی در خصوص تأثیرات منفی کالای قاچاق بر سلامت، بر لزوم اجتناب واحدهای خدمات‌رسان آرایشگر زنانه و مردانه، از فروش لوازم آرایشی و بهداشتی تأکید شد.
شجاعی با اشاره به حضور مأموران نظارت و بازرسی در سطح بازار افزود: انجام گشت‌های مشترک با دانشگاه علوم پزشکی استان دارای اثرات و برکات مثبتی بوده چرا که سبب کاهش فروش کالاهای قاچاق آرایشی و بهداشتی در سطح استان همدان شده است.
وی گفت: در همین راستا واحدهای غیر مجاز فعال شناسایی شده‌اند که برخورد با آنها و یا ساماندهی این واحدها انجام پذیرفته و به همین دلیل تا حدود زیادی از گرایش به فروش کالاهای قاچاق بهداشتی و آرایشی کاسته شده است.
معاون نظارت و بازرسی سازمان بازرگانی استان همدان با اشاره به اینکه در اکثر مواقع مبارزه جدی با یک تخلف، منجر به فعالیت به شکل زیرزمینی می‌شود، ابراز داشت: در همین راستا کار اطلاع‌رسانی و آموزش را در دستور کار خود قرار داده‌ایم تا مردم نسبت به خرید لوازم آرایشی و بهداشتی از طریق آرایشگاه‌ها اقدام نکنند چون ضمن اینکه کار این واحدها فقط خدمات‌رسانی است، امکان قاچاق و یا غیر بهداشتی بودن آنها وجود دارد.
وی در پایان فرهنگ‌سازی را یکی از مهم‌ترین راهکارهای مبارزه و کاهش قاچاق کالا دانست و بر لزوم همکاری تمام نهادها و دستگاه‌های مسئول در این زمینه تأکید کرد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول