اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مهرماه؛

مازندران میزبان مسابقات قهرمانی نجات غریق خاورمیانه شد

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت نجات غریق و غواصی استان مازندران از برنامه‌ریزی و پیگیری این هیئت برای برگزاری هر چه بهتر مسابقات قهرمانی نجات غریق خاورمیانه در مازندران خبر داد.

مازندران میزبان مسابقات قهرمانی نجات غریق خاورمیانه شد
حسین اسلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری بیان داشت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری مسابقات قهرمانی نجات غریق کشور و خاورمیانه که مهر ماه امسال در پلاژ وزارت کشور برگزار می‌شود در حال  انجام است.
وی خاطرنشان کرد: این کار انجام می‌شود تا مازندران در جایگاه میزبان شایستگی‌ها و توانمندی‌های خود را مانند همیشه در برگزاری مسابقات ورزشی به منصه ظهور برساند.
رئیس هیئت نجات غریق و غواصی استان مازندران  با اشاره به اهمیت نقش منجیان غریق در نجات جان انسان‌ها گفت: منجیان غریق قهرمانانی هستند که با به ‌خطر انداختن جان خود با کمک کسانی که آخرین لحظات زندگی خود را تجربه می‌کنند، می‌شتابند.
 اسلامی افزود: در حال حاضر یک‌هزار و 300 نفر منجی غریق زن و مرد در سطح استان در مناطق طرح دریا و منطقه‌های حادثه‌خیز به وسعت حدود 340 کیلومتر از سواحل دریای مازندران به طور فعال با این هیئت همکاری می‌کنند که از این تعداد 610 نفر بنا به دستور استاندار و معاون سیاسی و امنیتی استاندار، نقاط حادثه‌خیز و ممنوعه شنا را زیر پوشش دارند.
اسلامی خاطرنشان کرد: برای حفظ جان گردشگران تعداد منجیان مناطق حادثه‌خیز نسبت به سال 89 معادل 50 درصد افزایش داشته است ضمن اینکه با تلاش فراوان منجیان غریق در سواحل مازندران از ابتدای سال 90 تاکنون تعداد غریق  نسبت به زمان مشابه در سال گذشته 14 درصد کاهش داشته است.
وی اضافه کرد: در سه روز تعطیلات عید سعید فطر، یک میلیون و 200 هزار نفر گردشگر وارد استان شدند که این آمار علاوه بر مسافرانی است که قبل از این تاریخ در استان سکنی داشتند و با تلاش و همت دستگاه‌های مربوطه، مدیریت لازم برای سرویس‌دهی به‌خوبی انجام شد و تعداد 800 نفر از خطر غرق‌شدگی نجات یافتند.
اسلامی در بخش دیگری از سخنانش گفت: مساعدت‌ها و حمایت‌های جدی استاندار، معاون سیاسی و امنیتی و مدیرکل تربیت بدنی استان عاملی بسیار مهم در اجرای برنامه‌های هیئت نجات غریق بوده است.
این مسئول خاطرنشان کرد: برای نخستین بار، تمام منجیان غریق فعال در نقاط حادثه‌خیز به مبلغ 100 میلیون ریال به مدت شش ماه بیمه عمر و حوادث انفرادی شدند.
رئیس هیئت نجات غریق مازندران آمار نجات‌یافتگان از ابتدای خرداد ماه تاکنون را بیش از 6 هزار و 50 نفر عنوان کرد و به مصداق آیه‌ای از کلام وحی تصریح کرد: نجات جان یک انسان همانند نجات جان بشریت است به همین جهت تلاش برای حفظ حیات و نجات جان انسان‌ها یک وظیفه شرعی، اخلاقی و اجتماعی محسوب می‌شود و بر این اساس عمل و وظیفه منجیان غریق کاری پرارزش و ستودنی است.
اسلامی درباره زمان اجرای طرح‌های دریا در مازندران گفت: امسال برای نخستین بار در کشور به همت مسئولان استانداری طرح‌های دریا یک ماه زودتر از سال‌های قبل و از ابتدای خردادماه آغاز به کار کرد تا زمان مورد نیاز برای  تامین تجهیزات و تمهیدات لازم دستگاه‌های فعال این حوزه مهیا شود.
وی از پیگیری‌های انجام شده برای ارتقای سطح علمی منجیان غریق و برنامه‌های آموزشی هیئت نجات غریق استان خبر داد و گفت: با رایزنی‌های صورت‌گرفته با چند مرکز آموزشی از جمله دانشگاه جامع علمی کاربردی، موافقت‌های اولیه برای ایجاد رشته نجات غریق به عنوان نخستین رشته دانشگاهی اخذ شد.
اسلامی در پایان گفت: برای نخستین بار در کشور شاهد  پذیرش و تحصیل دانشجویان این رشته خواهیم بود تا بتوانیم از ظرفیت‌های بالای مربیان کارآزموده و منجیان باسابقه این استان در برنامه‌های آموزشی و تربیت منجیان غریق استفاده کنیم.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول