اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف سمنان خبر داد:

تشکیل ستاد بزرگداشت حضرت یحیی

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان از تشکیل ستاد بزرگداشت حضرت یحیی (ع) در این استان خبر داد.

تشکیل ستاد بزرگداشت حضرت یحیی
حجت‏الاسلام قربانعلی صفایی‏پور امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان، به نقش رسانه‏ها در ترویج فرهنگ وقف اشاره کرد و اظهار داشت: نقش خبرنگاران برای اطلاع‌رسانی و بصیرت‏افزایی و آگاه‏سازی در زمینه‏های مختلف در استان سمنان و به ویژه در حوزه‏های سیاسی و فرهنگی بی‏بدیل است.
وی بیان کرد: نخستین وظیفه و ویژگی خبرنگاران، اخلاص و تقوا و اطلاع‌رسانی به صورت دقیق و درست است که خروجی آن به نفع نظام و انقلاب باشد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با اشاره به آغاز سال تحصیلی دانش‏آموزان و دانشجویان و حوزه‏های علمیه در مهر ماه، بر لزوم توجه خبرنگاران به اطلاع‌رسانی بیشتر در آستانه سال تحصیلی تاکید کرد.
 
* پیگیری آزادسازی حریم امامزاده یحیی (ع)
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان همچنین از پیگیری آزادسازی حریم امامزاده یحیی (ع) خبر داد و گفت: بخش عظیمی از کار انجام شده و شخص استاندار سمنان پیگیر کار است.
صفایی‏پور بیان داشت: همه دستگاه‏ها امروز بر این مسئله اتفاق نظر دارند و فعالیت خودشان را آغاز کرده‏اند و دفتر این ستاد نیز در امامزاده یحیی (ع) در روزهای آتی آغاز به کار می‏کند.
وی اضافه کرد: برای آزادسازی اطراف امامزاده یحیی (ع)، همه مدیران استانی و شهرستانی سعی دارند تا این امامزاده به عنوان یک محور اساسی مطرح باشد.
 
* لزوم پرداختن به امامزادگان شاخص
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان همچنین گفت: ستاد دیگری نیز در راه بوده که "ستاد بزرگداشت حضرت یحیی (ع)" نام دارد و دستورالعمل این ستاد نیز آماده شده است. صفایی‏پور بیان داشت: امامزادگان شاخص در تمام شهرستان‏ها باید تبدیل به قطب فرهنگی شوند و فقط در سمنان امامزاده شاخص نداریم بلکه در گرمسار و بسطام نیز امامزادگان شاخصی داریم که باید به آنها پرداخته شود.
وی ادامه داد: در سمنان، امامزاده علی ابن جعفر (ع) و امامزاده یحیی (ع) و در مهدیشهر امامزاده قاسم (ع) بسیار مطرح هستند و مقام معظم رهبری نیز به این امامزاده‏ها عنایت ویژه‏ای دارند که باید به آنها توجه شود.
 
* پیروی از ولایت فقیه؛ مایه استمرار نظام
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان همچنین به هفته دفاع مقدس که از 31 شهریور آغاز می‏شود، اشاره کرد و گفت: در سال 59 دشمن متجاوز عراقی به کشور ما حمله کرد و جنگی را تحمیل ساخت که بعد از هشت سال دفاع جانانه و مردانه از مرز و خاک کشور، در نهایت از خاک اسلامی‏مان رانده شد.
صفایی‏پور ادامه داد: این جنگ و انقلاب افتخارات زیادی را برای ما داشته و به گفته امام خمینی (ره)، جنگ خودش یک دانشگاه است که نقش تربیتی و از خودگذشتگی و ایثار را در افراد به وجود آورد.
وی با بیان اینکه هر سال شاهد پیشرفت و ثبات انقلاب هستیم، اظهار داشت: با پیروی از ولایت فقیه شاهد استمرار جمهوری اسلامی خواهیم بود و امروز ثمره جنگ تحمیلی و انقلاب را در کشورهای خاورمیانه و جهان می‏بینیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان اضافه کرد: بیداری مردم مصر ثمره نظام و انقلاب است و امروز زلزله‏ای در پیکره اسرائیل ایجاد شده که به تحلیل بعضی از خبرنگاران، همانطور که در انقلاب ایران لانه جاسوسی آمریکا تسخیر شد، مردم مصر با همان استقامت و آزادمنشی و با همان شعارها لانه جاسوسی اسرائیل را تسخیر کردند.
صفایی‏پور گفت: این امر زلزله‏ای در پیکره رژیم صهیونیستی ایجاد کرد و یکی از ثمرات انقلاب اسلامی، بیداری ملت‏های مسلمان است.
 
* وقف محوری و زائر محوری
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان همچنین بیان کرد: سال 90 در سازمان اوقاف با دو شعار محوری آغاز شد که در حوزه وقف، "توسعه وقف و وقف محوری" و در بقاع متبرکه، "زائر محوری" مد‌نظر است.
صفایی‏پور افزود: این دو شعار جزو برنامه سال 90 است که در همان سه ماهه نخست سال جاری برنامه مصوب سازمان اوقاف و امور خیریه به توجیه و جلسات کارشناسی گذاشته شد و همه شهرستان‏ها نسبت به این برنامه‏ها توجیه شدند.
وی بیان داشت: حرکت اوقاف برای توسعه فرهنگ وقف و بقاع متبرکه و مرمت و بازسازی بقاع برای اینکه موقوفات بتوانند کارکردهایی که دارند را بشناسند و در جامعه تاثیرگذارتر باشد، آغاز شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان بیان داشت: بقاع متبرکه هم باید بتواند با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری جایگاه ویژه‏ای در جامعه داشته باشد و هم باید با برنامه پیش بروند.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول