اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر خبر داد:

راه‌اندازی 100 مدرسه هوشمند در اسلامشهر

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر از راه‌اندازی 100 مدرسه هوشمند در سال تحصیلی جدید در این شهرستان خبر داد.

راه‌اندازی 100 مدرسه هوشمند در اسلامشهر
به گزارش خبر گزاری فارس از اسلامشهر، محمود قنبرزاده ظهر امروز در جمع مدیران مقاطع مختلف آموزشی مدارس این شهرستان اظهار داشت: در تعطیلات تابستان، تعداد قابل توجهی از مدارس اسلامشهر، کلاس‌های خود را به کلاس هوشمند ارتقا داده‌اند که 100 مدرسه با تجهیز شدن به کلاس‌های هوشمند  سال تحصیلی جدید را آغاز خواهند کرد.
قنبرزاده افزود: براساس سیاست‌های پیش گرفته شده از سوی وزیرآموزش و پرورش برای تجهیز مدارس به کلاس هوشمند، همکاران ما در مدارس با کمک اولیا تمام تلاش خود را صرف کردند تا کلاس‌های بیشتری به تکنولوژی‌های نوین آموزشی تجهیز شود و امیدواریم دیگر مدارس نیز در سال جدید تحصیلی  به این امکانات مجهز شوند.
وی با بیان نحوه فعالیت کلاس‌های هوشمند گفت: در این کلاس‌ها ارتباط بین معلم و دانش‌آموز ارتباطی دوسویه خواهد بود و چرخه تدریس و انجام تکلیف و تمرین‌ها به صورت الکترونیکی و با استفاده از تجهیزات مدرنی همچون مانیتورهای بزرگ و رایانه‌های کلاسی در جریان خواهد بود و  دانش‌آموزان تکالیف خود را باید در دیسکت یا فلش  به دبیران خود ارائه دهند.
قنبرزاده با اشاره به تعطیلی پنجشنبه‌ها در تمام مقاطع تحصیلی و تأکید وزیر آموزش و پرورش برای سازماندهی مدارس در شیف صبح  اظهار داشت: از آنجایی که ما در اسلامشهر از سال تحصیلی 85-84 بحث ساماندهی فضاهای آموزشی را در دستور کار خود قرار داده بودیم، برای سال تحصیلی جدید با مشکلات کمی روبه‌رو شدیم اما باید پذیرفت که این کار بسیار بزرگی است و باید از تمامی مسئولانی که ما را در این راه همراهی کردند تقدیر به عمل آورد.
مدیرآموزش و پرورش اسلامشهر بیان داشت: کمتر از 10 درصد از مدارس  اسلامشهر در سال تحصیلی جدید دوشیفته، فعالیت خواهند کرد و ادغام مدارس راهکاری بوده است که در مرحله آخر از آن استفاده شد و اغلب مدارس براساس منطقه بندی‌های صورت گرفته به صورت تک شیفته ساماندهی شده‌اند.
وی تأکید کرد: براساس برنامه‌ریزی به عمل آمده، در ساماندهی و ثبت نام دانش‌آموزان، 100 در صد دانش‌آموزان دختر و نزدیک به 90درصد دانش‌آموزان پسر در مناطق سکونت خود ساماندهی و ثبت نام شده‌اند و این مسئله باعث آرامش خاطر بیشتر اولیا و دانش‌آموزان شده است.
این مدیر آموزشی تصریح کرد: با توجه به هجمه‌های مالی که به آموزش و پرورش اسلامشهر وارد شده، خوشبختانه توانستیم 23 مدرسه که حکم قلع و قمع آنها صادر شده بود را با توافق با مالکین و پرداخت هزینه ‌های تملک از تعطیلی نجات دهیم و کار مستندسازی و املاک مدارس این شهرستان را به غیر از سه مدرسه به سرانجام برسانیم.
وی افزود: در تعطیلات تابستان امسال با کمک اولیا دانش‌آموزان و افراد خیر توانستیم در طرح شاداب‌سازی مدارس، با مشارکت و همکاری بسیج سازندگی این شهرستان فضاهای 30 باب از مدارس تحت پوشش را رنگ‌آمیزی، مرمت و شاداب سازی کنیم.
قنبرزاده با تأکید بر استفاده بهینه از تمامی فضاهای موجود در مدارس اظهار داشت: با به کارگیری تمامی فضاهای موجود و قابل استفاده در مدارس و تشکیل کلاس‌های جدید، از افزایش جمعیت تراکم دانش‌آموزی براساس دستورالعمل صادره جلو گیری شود.
وی با اشاره به اعلام تعطیلی روزهای پنجشنبه در تمامی مقاطع تحصیلی اذعان داشت: هیچ آموزشگاهی اجازه برگزاری فعالیت‌های آموزشی در روزهای پنجشنبه را ندارد، فقط برگزاری برنامه‌های فرهنگی، تفریحی و غیرآموزشی، آن هم با هماهنگی با اداره آموزش و پرورش و مقطع مربوطه بلامانع می‌باشد.
مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر خاطرنشان ساخت: در کلیه مدارس برای دانش‌آموزان پایه اول، هر مقطع تحصیلی، جشن ورود به مدرسه در تاریخ سی‌ام شهریورماه  جاری برگزار خواهد شد و همزمان با سراسر کشور، با نواختن زنگ مهر در تاریخ سوم مهرماه جاری، با حضور گسترده مسئولان ادارات مختلف و خانواده‌های معظم  شهدا، فعالیت رسمی مدارس در سال تحصیلی جدید  آغاز خواهد شد.
در سال تحصیلی 91-90  تعداد 86 هزار دانش‌آموز دختر و پسر در مقطع مختلف تحصیلی، در 304 آموزشگاه موجود در سطح شهر اسلامشهر و بخش مرکزی این شهرستان، به تحصیل و کسب علم و دانش خواهند پرداخت، که تعداد 16 آموزشگاه در نوبت عصر و بقیه آموزشگاه‌ها نیز در نوبت صبح به فعالیت خواهند پرداخت.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول