اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مقصد مشهد مقدس؛

کاروان دوچرخه‏سواری از سمنان اعزام میشود

خبرگزاری فارس: 80 نفر دوچرخه‏سوار در قالب کاروان دوچرخه‏سواری با نام "آفتاب" هم‏زمان با دهه کرامت از سمنان به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

کاروان دوچرخه‏سواری از سمنان اعزام میشود
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، مبدا حرکت این کاروان مرقد مطهر حضرت یحیی بن موسی (ع)، برادر بزرگوار حضرت امام رضا (ع) اعلام شده است.
این کاروان حرکت خود را به مقصد بارگاه ملکوتی حضرت ثامن‏الحجج به مدت 10 روز هم‏زمان با دهه کرامت از هشتم تا 17 مهر ماه انجام می‏دهد.
هدف اجرای این حرکت تبلیغ معارف دینی، مذهبی و توسل به اهل بیت (ع) در زندگی دنیوی و اخروی بر پایه آموزه‏های قرآن کریم، سیره پیامبر گرامی اسلام (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) عنوان شده است.
ایجاد فضای روحانی، نشر و تقویت فضایل اخلاقی، گسترش فرهنگ رضوی، برقراری عقد اخوت و برادری بین استان‏های خراسان رضوی و سمنان، ایجاد زمینه‏های مساعد و فرصت‏های مناسب از دیگر اهداف حرکت این کاروان بیان شده است.
در این برنامه، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با همکاری ستاد عالی کانون‏های مساجد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، تربیت بدنی و امور جوانان استان سمنان، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان، استانداری‏های سمنان و خراسان رضوی، سپاه و نیروی انتظامی استان سمنان، فرمانداری‏های شاهرود، دامغان، سبزوار و نیشابور مشارکت دارند.
از دیگر برنامه‏های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در دهه کرامت برگزاری جشن بزرگ بر آستان رضا (ع) در امامزاده یحیی بن موسی (ع)، شب شعر شیفتگان ولایت در مهدیشهر، کارگاه‏های آموزشی نقاشی رضوی در سمنان و مسابقه سرودهای ولایی رضوی از طرف کانون‏های فرهنگی و هنری مساجد است.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول