اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جراح و متخصص قلب و عروق از آمریکا:

ایجاد مرکز تخصصی جراحی قلب و عروق در ایران ضروری است

خبرگزاری فارس: جراح و متخصص قلب و عروق از آمریکا در حاشیه برگزاری چهارمین کنگره بین‌المللی جراحی قلب و عروق رضوی گفت: ایجاد یک مرکز تخصصی جراحی قلب و عروق و همکاری جراحان قلب و عروق سبب کاهش هزینه‌های درمان بیماران قلبی می‌شود.

ایجاد مرکز تخصصی جراحی قلب و عروق در ایران ضروری است
هرمز آذر با بیان این مطلب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: با توجه به هزینه‌های زیاد جراحی قلب در ایران، تلاش برای کاهش هزینه‌های جراحی بیماران اهمیت زیادی دارد.
وی با تاکید بر لزوم حضور بیشتر کارورزهای جراحی در کنگره‌های بین‌المللی اضافه کرد: کنگره بین‌المللی قلب و عروق رضوی که هر سال در بیمارستان فوق‌تخصصی رضوی برگزار می‌شود فرصت خوبی برای یادگیری و تبادل اطلاعات میان این گروه است.
آذر در خصوص ارائه مقاله خود با موضوع کاهش نیاز به تزریق خون طی اعمال جراحی قلب و عروق در این کنگره گفت: با توجه به کمبود فرآورده‌های خونی کاهش ترانسفوزیون خون در جراحی‌های قلب و عروق اهمیت ویژه‌ای دارد.
فارغ‌التحصیل دانشگاه کالیفرنیا با اشاره به انجام عمل جراحی بای پس کرونر در حد مطلوب در ایران متذکر شد: کنگره بین‌المللی قلب و عروق رضوی از جمله بهترین کنگره‌های بین‌المللی در ایران است.

* برای همکاری من با بیمارستان رضوی نیازی به تفاهمنامه نیست
یکی از مشاهیر جراحی قلب دنیا گفت: برای همکاری با بیمارستان رضوی نیازی به تفاهمنامه نیست چون مسئولان این بیمارستان از دوستان نزدیک من هستند.
دکتر باتیستا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد با بیان این مطلب اظهار داشت: دکتر رجایی خراسانی و دکتر عبدالحسینی و دیگر مسئولان بیمارستان رضوی از دوستان و همکاران نزدیک من هستند که من آنها و بیمارستان را از بهترین و برجسته‌ترین‌ها می‌شناسم.
وی گفت: با شناختی که من از بیمارستان رضوی دارم پزشکان این بیمارستان از سطح علمی و تخصصی بالایی به خصوص در زمینه قلب و عروق برخوردارند و مدرن‌ترین تجهیزات را در اختیار دارند که این عدم نیاز به سایر کشورها را فراهم می‌کند.
ابداع‌کننده دو روش جراحی قلب در دنیا اظهار داشت: ایران جزو بی‌نظیرترین کشورهای جهان است و چون مردم مهمان‌نوازی دارد، من این کشور را مانند کشور خود برزیل دوست دارم.
وی گفت: آنچه قبلا از ایران شنیدم با آن چه خود دیدم بسیار متفاوت بود و اینجا بهتر و فراتر از بسیاری از کشورهای جهان است.

* فرهنگ مراجعه به پزشک باید در جامعه نهادینه شود
فوق‌تخصص جراحی قلب و عروق تهران گفت: فرهنگ مراجعه مردم به پزشک در جامعه باید تغییر کند و در اذهان نهادینه شود.
کامران بابازاده جراح و متخصص قلب و عروق از آمریکا در حاشیه برگزاری چهارمین کنگره بین‌المللی جراحی قلب و عروق رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد گفت: ایجاد یک مرکز تخصصی جراحی قلب و عروق و همکاری جراحان قلب و عروق سبب کاهش هزینه‌های درمان بیماران قلبی می‌شود.
وی اظهار داشت: در حال حاضر مردم کمتر به پزشک مراجعه می‌کنند و شاید بتوان گفت عدم مراجعه را جزو افتخارات خود محسوب می‌کنند که این از نواقص فرهنگ پزشکی در جامعه است.
وی ادامه داد: این که فردی در طول زندگی خود بیمار نشود جزو محالات است پس بنابراین برای جلوگیری از ابتلا به بیماری و پیشگیری از پیشرفت آن باید به پزشک مراجعه و با آنها همانند دوست و مشاور باشند.
بابازاده بیمارستان رضوی را از پیشرفته‌ترین مراکز درمانی در سطح منطقه دانست و افزود: آشنایی با همکاران خود در سطح دنیا، زاویه دید پزشکان سایر کشورها نسبت به امکانات پزشکی و استفاده از مهم‌ترین دستاوردهای پزشکی، دستاورد این کنگره است.
وی با اشاره به مقاله‌ای که در این کنگره ارائه داده است، گفت: مقاله من در ارتباط با پیشرفت‌های عمل جراحی ریشه آئورت بود که به روش کم تهاجم اقدام به برش استخوان جناق است که در 28 فروردین امسال در تهران این عمل انجام شد.
بابازاده افزود: این روش عمل برای نخستین بار در ایران و برای دومین بار در دنیا صورت گرفته است. 

* دانش قلبی جوامع به شکل فزاینده‌ای در حال افزایش است
مدیر اجرایی جامعه جراحان سوئیس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: دانش قلبی جوامع به شکل فزاینده‌ای در حال افزایش و رشد است.
سانچی چریان با بیان این مطلب اظهار داشت: هم‌اکنون کشورهای مختلف با برگزاری کنفرانس‌های تخصصی علمی با سطح بالا در این مهم نقش بسزایی را ایفا می‌کنند.
وی افزود: یکی از این کشورهای صاحب نام در این رابطه کشور ایران است که در طول سال‌های اخیر با برپایی کنگره‌های تاثیرگذار علمی در ارتباط با مقوله قلب و عروق کارهای بسیار خوبی را انجام داده است.
این فوق‌تخصص جراحی قلب و عروق تاکید کرد: در این راستا بیمارستان رضوی در ایران نیز به عنوان پایلوت انجام عمل‌های جراحی قلب در این کشور و کشورهای منطقه مطرح است.
وی روند برگزاری چهارمین کنگره بین‌المللی قلب و عروق رضوی را بسیار بالا دانست و عنوان کرد: در این کنگره چند روزه اکثر صاحبنظران علم قلب و عروق از سراسر جهان دعوت شده و به ارائه دستاوردها و مقالات جدید خود در این ارتباط پرداختند.
چریان تاکید کرد: همچنین هشتمین اجلاس انجمن قلب و عروق اروپا و آسیا نیز نقطه بسیار مثبتی در روند انجام مبادلات علمی بین این دو قاره به حساب می‌آید.
وی نظم و ساماندهی این کنگره را نیز فوق تصورات برشمرد و خاطرنشان کرد: استفاده از آخرین تکنولوژی‌های روز در بیمارستان رضوی نیز به برگزاری هر چه بهتر و مناسب‌تر این کنگره افزوده بود.

* استفاده از دانشجویان یکی از بهترین کارها برای ترویج علم است
رئیس بیمارستان فوق‌تخصصی رضوی گفت: استفاده از دانشجویان پزشکی و در جریان گذاشتن آنها در ارتباط با مباحث تخصصی پزشکی یکی از بهترین اقدامات برای ترویج علم است.
سعید عبدالحسینی در حاشیه کارگاه‌های آموزشی این کنگره در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: دانشجویان هر کشور منابع علم و دانش برای آن کشور به حساب می‌آیند.
وی با بیان اینکه باید به این منابع توجهی ویژه به عمل آید، افزود: در همین راستا حضور دانشجویان رشته قلب و عروق در چهارمین کنگره بین‌المللی این رشته در بیمارستان رضوی فرصتی ارزشمند برای استفاده این افراد از جدیدترین مباحث روز در رابطه با قلب و عروق به حساب می‌آید.
رئیس بیمارستان رضوی با تاکید بر این مطلب که باید دانشجویان علم روز را برای افزایش دانش خود فرا بگیرند، خاطرنشان کرد: این امر خود نشان از پیشرفت‌های علمی در عرصه قلب و عروق خواهد بود.
وی در ارتباط با چهارمین کنگره بین‌المللی جراحی قلب و عروق رضوی نیز یادآور شد: بهره بالای این کنگره و کارگاه‌های آموزشی آن، اشک شوق را بر گونه مهمانان جاری کرده است.
عبدالحسینی تعداد افراد متقاضی برای بازآموزی پزشکی را حدود 400 نفر عنوان کرد و گفت: در میان این افراد پرفیوژنیسم‌ها و پرستاران نیز از سراسر نقاط ایران دیده می‌شدند.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول