اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نمایشگاه ورنی و صنایع دستی اهر افتتاح شد

خبرگزاری فارس: همزمان با جشنواره ورنی شهرستان اهر نمایشگاه ورنی و صنایع دستی در محل مجتمع فرهنگی شهید فهمیده اهر گشایش یافت.

نمایشگاه ورنی و صنایع دستی اهر افتتاح شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، ظهر امروز این نمایشگاه با حضور صنعتگران هفت استان آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، ایلام، همدان، کرمانشاه، کردستان در قالب بیش از 50 غرفه افتتاح شد.
ورنی، جاجیم، گلیم و سایر صنایع دست بافت استان‌های غرب کشور به مدت چهار روز به نمایش گذاشته شده است.
مدیر میراث فرهنگی و گردشگری اهر در سخنان کوتاهی در حاشیه این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه علاوه بر صنایع دستی، غذاهای صنتی عشایر ارسباران و تولیدات کشاورزی، دامی و انواع سوغات و میوه‌های تولیدات شهرستان اهر در معرض دید علاقه‌مندان گذاشته شده است.
علی زواره‌ای افزود: در این نمایشگاه عشایر و روستاییان منطقه به صورت زنده و با لباس بومی و محلی خود در آلاچیق نحوه پخت و پز نان و سایر غذاهای عشایری و سنتی خود را به معرض نمایش می‌گذارند.
این گزارش حاکی ست، شهرستان اهر در 95 کیلومتری مرکز استان آذربایجان‌شرقی با بیش از 150 هزار نفر در شمال شرق استان واقع شده که اکثریت ساکنان مناطق عشایری و روستایی این شهرستان بعد از کشاورزی و دامداری به شغل فرش، ورنی و سایر دست بافت‌ها خصوصاً زنان و دختران عشایری و روستاییان اشتغال دارند.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول