اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه بازگشایی مدارس مطرح شد:

سوخت‌رسانی چالش پیش‌روی مدارس نهبندان

خبرگزاری فارس: در حالی که تا روزهای سرد زمان زیادی باقی مانده و در آستانه بازگشایی مدارس نیز هستیم، مدیران آموزش و پرورش نهبندان از سوخت‌رسانی به عنوان مهم‌ترین چالش پیش‌روی مدارس نهبندان یاد می‌کنند.

سوخت‌رسانی چالش پیش‌روی مدارس نهبندان
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مدیر آموزش و پرورش نهبندان شنبه‌شب در بررسی مشکلات احتمالی سال تحصیلی جدید یکی از مشکلات این مدیریت را در سال تحصیلی پیش‌رو بحث سوخت‌رسانی به مدارس دانست و گفت: برای مدارس شهرستان حدود 370 هزار لیتر نفت‌گاز برآورد نیاز شده است.
سید احمد ذبیحی اضافه کرد: این میزان سوخت مورد نیاز مدارس اعتباری حدود 144 میلیون تومان را می‌طلبد که از فرمانداری نهبندان درخواست کمک مالی داشته و از شرکت فرآورده‌های نفتی شهرستان می‌خواهیم تا در ارتباط با این مشکل این مدیریت را یاری رساند.
وی با اشاره به طرح هجرت سه در شهرستان نهبندان گفت: مشارکت دانش‌آموزان در این طرح خوب ارزیابی می‌شود و این دانش‌آموزان در مباحث فرهنگی، عمرانی، آموزشی و مذهبی فعالیت‌های خوبی را انجام دادند.
مدیر آموزش و پرورش نهبندان اظهار داشت: در این طرح 600 متر مربع دیوارنویسی، رنگ‌آمیزی 40 مدرسه به متراژ 13 هزار و 500 متر مربع و برگزاری کلاس‌های آموزشی و تقویتی مختلف به میزان 775 نفر روز انجام شده است.
ذبیحی با بیان اینکه همزمان با بازگشایی مدارس حدود 12 هزار نفر دانش‌آموز به سر کلاس‌های درس می‌روند، تصریح کرد: این تعداد دانش‌آموز در 270 آموزشگاه و فضای آموزشی شهرستان مشغول تحصیل می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه از این تعداد آموزشگاه 21 فضا مجتمع آموزشی و 16 مدرسه شبانه‌روزی هستند، افزود: 70 درصد مدارس و فضاهای آموزشی شهرستان در سطح روستاها وجود دارند.
مدیر آموزش و پرورش نهبندان از اخذ مجوز برای مدارس تیزهوشان(سمپاد) این شهرستان در مقطع راهنمایی طی سال جاری خبر داد و گفت: این مهم در راستای کیفیت بخشی به بحث آموزشی دانش‌آموزان آموزش و پرورش مناطق محروم انجام شده است.
ذبیحی اضافه کرد: مدارس تیزهوشان پسرانه و دخترانه نهبندان از ابتدای مهر امسال فعالیت‌های آموزشی خویش را آغاز می‌کنند.
وی با بیان اینکه تاسیس دبیرستان نمونه دختران نهبندان نیز در حال پیگیری است، تصریح کرد: در صورت صدور مجوز این دبیرستان راه‌اندازی می‌شود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول