اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با فارس:

آمار اعلامی اشتغال با واقعیت‌ اقتصاد همخوانی ندارد؛ شیخ‌الاسلامی سه‌شنبه در مجلس

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: اگر به ازای ایجاد 100 هزار شغل، یک درصد رشد اقتصادی حاصل میشود، پس بر اساس آمار مسئولان که میگویند سال گذشته 1.6 میلیون شغل ایجاد شده پس نرخ رشد اقتصادی کشور 16 درصد بوده است.

آمار اعلامی اشتغال با واقعیت‌ اقتصاد همخوانی ندارد؛ شیخ‌الاسلامی سه‌شنبه در مجلس
داریوش قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» در خصوص آخرین وضعیت طرح بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران متقاضی کار در مجلس گفت: بررسی این طرح در کمیسیون اجتماعی به پایان رسید و با رای بسیار بالا به تصویب اعضای کمیسیون رسید.
وی افزود: در حال حاضر منتظر مطرح شدن این طرح در صحن علنی مجلس و تصویب نهائی آن هستیم.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه روز سه‌شنبه کمیسیون خاطرنشان کرد: بنده یکی از سوال‌کنندگان از وزیر هستم.
قنبری در خصوص محتوای سوال خود از وزیر تعاون، کار و رفاه گفت: سوال من در خصوص آمارهای غیرواقعی ارایه شده از سوی وزیر در خصوص میزان اشتغال ایجاد شده در سال 89 و 90 است.
وی در ادامه با بیان اینکه وزیر و رئیس جمهور چندین بار اعلام کردند که سال گذشته یک میلیون و شش‌صد هزار شغل ایجاد شده و در سال جاری 2 میلیون و پانصد هزار شغل در کشور ایجاد خواهد شد تصریح کرد: سوال من این است که این آمارها از کجا استخراج شده و چرا این میزان اشتغال در کشور نمود عینی ندارد؟
این نماینده مجلس با بیان اینکه آمارهای ارائه شده با واقعیت‌های اقتصادی کشور همخوانی ندارد خاطرنشان کرد: به ازای هر صد هزار شغلی که در کشور ایجاد می‌شود بایستی یک درصد نرخ رشد اقتصادی افزایش پیدا کند.
وی افزود: با توجه به اینکه بنا بر اعلام برخی نهادهای بین‌المللی نرخ رشد اقتصادی کشور در سال گذشته یک درصد بوده است، این رشد نشان می‌دهد که سال گذشته نهایتاً صد هزار شغل در کشور ایجاد شده است.
قنبری گفت: بنابراین و بر اساس آمار ارایه شده توسط مسئولین، نرخ رشد اقتصادی کشور در سال گذشته می‌بایست 16 درصد باشد که این طور نیست.
انتهای پیام/ح
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول