اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ملکان خواستار شد:

افزایش شمول بیمه محصولات کشاورزی

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان ملکان خواستار افزایش شمول بیمه محصولات کشاورزی شد.

افزایش شمول بیمه محصولات کشاورزی
به گزارش خبرگزاری فارس از ملکان، حجت‌الاسلام حافظ زمانی بعد از ظهر امروز در جمع مسئولان شهرستانی اظهار داشت: متاسفانه قانونگذار در تعریف بیمه محصولات کشاورزی فقط خسارات ناشی از بلایای طبیعی را گنجانده در حالی که برخی خسارات ناشی از آفت‌هایی از جمله کرم خوشه‌خوار هست که در شمول بیمه نیست.
وی اظهار داشت: همچنین در منطقه ملکان وقتی همه از بیمه صحبت می‌کنند، فقط بیمه انگور یادشان می‌افتد این در حالی است که به بیمه سایر محصولات از جمله سیب‌زمینی، پیاز و غیره توجه زیادی نمی‌شود. 
زمانی با اشاره به پیشرفت امکانات ارتباطی در دنیای امروز، بر ایجاد ارتباط تنگاتنگ بین صندوق توسعه کشاورزی استان و کشاورزان تاکید کرد و گفت: چه خوب است کشاورزان و باغداران نیز همانند سایر بیمه‌ها از جمله خودرو از طرق مختلف به خصوص پیامک با این صندوق در ارتباط بوده و از زمان آغاز و اتمام مهلت بیمه خود آگاهی یابند.
وی، پیش‌بینی کرد این کار باعث توسعه صنعت بیمه، تشویق کشاورزان و نیز بالارفتن میزان استقبال از بیمه محصولات خواهد شد.
امام جمعه ملکان همچنین پرداخت آسان و به موقع بیمه را باعث افزایش تعداد بیمه‌گذار دانست و اظهار کرد: متاسفانه پرداخت دیرهنگام خسارات بیمه باعث بروز مشکلاتی برای کشاورزان و باغداران منطقه می‌شود.
وی بر بیمه کردن درختان در کنار خود محصولات نیز تاکید کرد و گفت: باید همانند خود محصول درختان آنها نیز بیمه شوند چرا که به طور نمونه در صورت سرمازدگی مو، انگور باغداران ملکانی حداقل چهار سال از برداشت مجدد محصول محروم می‌شوند.
زمانی، از کشاورزی به عنوان محور توسعه کشور یاد کرد و افزود: دولت دهم توجه خوبی به کشاورزی داشته و دارد و این باعث امیدواری است.
امام جمعه ملکان گفت: کارهای انجام شده برای کشاورزی خوب است ولی کافی نیست و باید تلاش بیشتری در این راستا صورت گیرد.
وی ملکان را منطقه‌ای مستعد برای کشاورزی و باغداری دانست و افزود: در شهرستان ملکان باغدارانی وجود دارند که از هر هکتار تا سقف 70 تن محصول انگور برداشت می‌کنند. 
زمانی، در پایان خواستار خارج شدن کشاورزی کشورمان از حالت سنتی و تبدیل به صنعتی شد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول