اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول مرکز بهداشت بم‌:

بیماری سالک در بم کاهش یافته است

خبرگزاری فارس: مسئول مرکز بهداشت شهرستان بم گفت: با توجه به اقدامات انجام شده بیماری سالک در بم به شدت کاهش یافته است.

بیماری سالک در بم کاهش یافته است
به گزارش خبرگزاری فارس از بم، عباس ارسلانی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای سلامت اظهار داشت: جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی، رعایت بهداشت و اطلاع‌رسانی به مردم از جمله دلایل کاهش آمار ابتلا به سالک در بم بوده است.
وی افزود‌: مرکز آموزشی و تحقیقاتی سالک بم با توجه به موفقیت کسب شده در زمینه کنترل این بیماری و داشتن تجربه‌های فراوان در این زمینه به مرکز آموزشی کشورهای شرق مدیترانه تبدیل و تا کنون چهار کشور در این مرکز آموزش دیده‌اند.
ارسلانی با اشاره به اینکه بم در مسیر جاده ترانزیت و عبور و مرور بیگانگان قرار دارد، بیان کرد: تاکنون هیچ موردی از بیماری وبا در این شهرستان مشاهده نشده است.
وی علت مشاهده بیماری وبا در شهرستان بم را اطلاع‌رسانی و آموزش‌های انجام شده و آگاهی مردم در این شهرستان دانست و گفت: با وجود مشاهده بیماری وبا در برخی شهرستان‌های همجوار به جز چند مورد شبه‌وبا ‌موردی از ابتلا به این بیماری در بم نداشته‌ایم.
به گزارش فارس، در این جلسه بر راه‌اندازی فوری کشتارگاه جدید بم با توجه به وضعیت اسفناک کشتارگاه فعلی تأکید و از شهرداری‌های بم و بروات خواسته شد تا برای راه‌اندازی کشتارگاه نیمه صنعتی بم اقدام کنند.
بعد از زلزله سال 82 شهرستان بم، کشتارگاه دام به طور موقت و در داخل یک سوله راه‌اندازی شد، اما با وجود گذشت حدود هشت سال از آن حادثه همچنان کشتار دام در شرایط غیر‌استاندارد و غیر‌بهداشتی در مکان مسکونی انجام می‌شود.
کشتارگاه نیمه‌صنعتی بم نیز که بعد از زلزله ساخت آن آغاز شد به دلیل مشکلات مالی پیمانکار نیمه‌کاره رها شده است.
از دیگر مصوبات این جلسه ساماندهی نانوایان سنتی شهرستان بم بود.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول