اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم خبر داد:

درمان 200 معتاد در کمپ ترک اعتیاد اجباری

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم گفت: 200 نفر از معتادین در کمپ اجباری مورد درمان قرار گرفته‌اند و زیر نظر این کمپ بوده تا دوباره مبتلا نشوند.

درمان 200 معتاد در کمپ ترک اعتیاد اجباری
منوچهر طالبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، از افتتاح کمپ ترک اعتیاد اجباری استان در اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد و گفت: در کمپ‌های اختیاری به‌ دلیل کم بودن سرمایه و بودجه توانایی پیگیری کار معتادین وجود نداشت.
وی در ادامه افزود: در کمپ‌های اختیاری ممکن بود فرد در طول درمان از کمپ بیرون آمده و دوباره مبتلا شود که این موضوع در مورد کمپ‌های اجباری ترک اعتیاد به کلی قابل حل است.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم از افتتاح این کمپ توسط گروهی از خیرین خبر داد و گفت: این کمپ با مشاوره و نظارت رئیس دادگاه انقلاب استان، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان و مسئول کمپ مدیریت می‌شود و اقدام به جذب و نگهداری از معتادین می‌کند.
وی با بیان اینکه اقامت یک ماهه افراد در این کمپ اجباری است، افزود: تاکنون 200 نفر از معتادین در این کمپ مورد درمان قرار گرفته‌اند و زیر نظارت کمپ هستند تا دوباره مبتلا نشوند.
طالبی به نحوه مراجعه این افراد به کمپ اشاره کرد و اظهار داشت: افراد یا توسط پلیس به این کمپ‌ها انتقال می‌یابند و یا با شکایت و درخواست خانواده‌های خود روانه این کمپ می‌شوند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم در ادامه با بیان اینکه کمپ در اردیبهشت و تیر ماه سال جاری 97 مراجعه‌کننده داشته است، گفت: 49 نفر از این افراد ترخیص شده‌ و به آغوش جامعه بازگشتند.
وی سن سه درصد مراجعه‌کنندگان را زیر 20 سال دانست و بیان کرد: 57 درصد از افراد را سنین 20 تا 30 سال، 27 درصد سنین 30 تا 40 سال، 11 درصد سنین 40 تا 50 سال و دو درصد از افراد را سنین بالاتراز 50 سال تشکیل می‌دهند.
طالبی در پایان معتادی که قصد ترک کردن ندارد را مجرم دانست و گفت: معتادانی که قصد ترک اعتیاد ندارند، سلامت اجتماعی جامعه را به خطر می‌اندازد.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول