اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ویژه بازگشایی مدارس؛

برنامه‌های فرهنگی شهرداری مشهد تشریح شد

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد برنامه‌های فرهنگی شهرداری برای استقبال از مهر ماه امسال را تشریح کرد.

برنامه‌های فرهنگی شهرداری مشهد تشریح شد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد، حسین شادکام اظهار داشت: به منظور آماده‌سازی فضاها متناسب با ایام بازگشایی مدارس، دیوارهای چند مدرسه در متراژی بالغ بر 980 متر مربع مزین به نقاشی دیواری شد و همچنین در همین راستا 100 پوستر دیواری گردشگری مدارس، توسط مدیریت امور گردشگری تهیه و توزیع شد.
وی افزود: ‌با توجه به اهمیت آموزش و آگاهی دانش آموزان، غرفه‌های شناخت آسیب‌های موجود برای دانش آموزان نیز در بوستان‌های مختلف سطح شهر برپا می‌شود. 
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری ادامه داد: 700 بسته بسته‌ ارمغان سلامتی توسط مدیریت امور اجتماعی در سطح مدارس تولید و اهدا می‌شود تا نوجوانان با مسائل مهم بهداشت فردی و رعایت آن در مدارس بیشتر آشنا شوند.
به گفته شادکام این بسته‌ها از اول مهرماه در مدارس مناطق محروم و کم برخوردار شهر مقدس مشهد توزیع می‌شود.
وی در ادامه افتتاح فرهنگسرای سلامت، چاپ بنر خوش آمدگویی در سردرب مدارس،50عدد اکران فرهنگی، آگهی روزنامه، 85 اکران تبلیغی و تهیه یک فیلم کوتاه را از جمله برنامه‌های سازمان فرهنگی تفریحی برای استقبال از مهرماه بر شمرد.
وی ادامه داد: در همین راستا 4 هزار بروشور معرفی مفاخر و هزار بروشور با موضوع نقش مشهد در انقلاب توسط فرهنگسرای بهشت تهیه و در سطح شهر توزیع می‌شود.
معاون فرهنگی شهرداری از آغاز طرح کوچه خوشبختی در هفته اول مهر ماه توسط فرهنگسرای خانواده و گفت: 26 هزار نفر از زوجین جوان در سه سال اول زندگی مشترک این برنامه شرکت می‌کنند.
شادکام همچنین افزود: ‌فرهنگ‌سرای انتظار هم طرح بوی مهر را از شهریور ماه به منظور آماده‌سازی فضا برای بازگشایی مدارس اجرا کرده است.
وی در بخش دیگر سخنانش از برگزاری برنامه‌های مختلف و متنوع در سطح مناطق شهر مقدس مشهد هم خبر داد و اظهار داشت: ‌در همین زمینه بیش از 30 عنوان برنامه توسط معاونت‌های فرهنگی اجتماعی مناطق برگزار می‌شود که از جمله آن می توان به برپایی برنامه‌هایی همچون جشن شکوفه‌ها، همایش تفریحی ورزشی، نقاشی دیواری سطح 2و3 دیوارهای بیرونی مدارس، ارائه خدمات به مدارس منتخب و زنگ مهر اشاره نمود.
شادکام ادامه داد: جشن بهار دانش ویژه کلاس اولی‌ها در چهار مدرسه منتخب مناطق 4و 5 برگزار می‌شود و همچنین حضور مسئولان در مدارس برای تبریک سال جدید تحصیلی را شاهد خواهیم بود.
وی برپایی جشن‌های مشارکتی تحصیل مهر و ایستگاه مهر در منطقه 2، ایستگاه‌های آموزشی (میرم مدرسه) در بوستان‌های سطح منطقه، برگزاری جشن‌های مشارکتی (جشن الفبا)، تجلیل از مدیران و معلمان نمونه، مسابقه فرهنگی و نمایشگاه دانش آموزان و دفاع مقدس در منطقه 5 را از جمله دیگر برنامه‌های مختلف مناطق شهرداری عنوان کرد.
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری در بخش دیگر سخنانش ضمن اشاره به  درمعرض آسیب بودن مناطق محروم و فشار فرقه‌های نوظهور و منحرف، از اجرای طرح عمو روحانی در مدارس منطقه پنج خبر داد و گفت: برای ایجاد روحیه نشاط و شادابی برگزاری همایش‌ها و‌ مسابقات ورزشی در مدارس را نیز در دستور کار قرار داده ایم .
شادکام افزود: تعبیه غرفه عکس یادگاری در مدارس ابتدایی منطقه1، مسابقه طرح سوال شهردار منطقه، برگزاری کارگاه‌های آموزش گردشگری، تولید مدادرنگی با موضوع داستان‌های شاهنامه و توزیع بسته فرهنگی میان 1000دانش آموز محروم- منطقه11 دیگر اقدامات است. 
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول