اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه سال تحصیل جدید؛

دبیرستان دخترانه معارف اسلامی گچساران افتتاح شد

خبرگزاری فارس: در آستانه سال تحصیلی جدید و با حضور مسئولان استانی و محلی، دبیرستان معارف اسلامی دخترانه صدرا در گچساران افتتاح شد.

دبیرستان دخترانه معارف اسلامی گچساران افتتاح شد
به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز در مراسم افتتاحیه دبیرستان معارف اسلامی دخترانه صدرا در گچساران که با حضور مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، امام جمعه موقت گچساران و مسئولان محلی برگزار شد، اظهار داشت: امنیت و استقلال کشور ایران به‌خاطر رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بوده و باید در آستانه سال تحصیلی این دلاورمردی‌ها برای دانش‌آموزان یادآوری شود.
پرویز طاهری ابراز داشت: خداوند ابزار معرفت و شناخت را در اختیار انسان قرار داده و انسان باید در مسیر صحیح از این ابزار بهره ببرد.
وی افزود: میزان استفاده صحیح انسان از ابزار علم و معرفت بیانگر میزان شکرگزاری او از خداوند است.
طاهری عنوان کرد: خداوند انسان را به ابزاری دقیق‌تر، علمی‌تر و ظریف‌تر مجهز کرده که به‌وسیله آن دارای علمی حضوری شود.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به لزوم بهره‌گیری از آموزه‌های دینی برای یادگیری مسائل علمی روز تصریح کرد: فطرت و استعداد فهم خوبی‌ها و بدی‌ها و متصل‌ شدن به صفات الهی و پاک‌ شدن از بدی‌ها در درون انسان قرار داده شده است.
طاهری ادامه داد: انسان باید با یادگیری علم و بهره‌گیری از علوم الهی و تواضع به تزکیه نفس در حد عالی دست پیدا کند.
وی گفت: تعلیم و تزکیه بدون وحی و بهره‌گیری و استفاده از قوانین الهی امکان‌پذیر نبوده و علم بدون تزکیه نفس، علمی ناقص است.
این مقام ارشد آموزش و پرورش کهگیلویه و بویر‌احمد با اشاره به مزیت‌های راه‌اندازی مدارس معارف اسلامی تاکید کرد: انسان‌ها بر اساس فطرت الهی خلق شده‌اند و این مدارس گام مهم و مثبتی در راستای تربیت انسان‌های پرهیزکار است.
طاهریٰ، مدارس معارف اسلامی را شجره طیبه‌ای عنوان کرد که مانند حوزه‌های علمیه در انسان‌هایی آراسته به زیور علم، دانش، تزکیه و ایثار را به جامعه تحویل می‌دهند.
وی با تأکید بر تعلیم علوم روز در این مدارس و تبدیل محیط این مدارس به محیطی جذاب برای دانش‌‌آموزان خاطرنشان کرد: در این مدارس باید ضمن تدریس درس‌های تخصصی معارف در حد اعلا و حفظ قرآن، آموزش کامپیوتر و اینترنت، آموزش زبان خارجی و نیز برگزاری کلاس‌های متنوع ورزش نیز مورد توجه قرار بگیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آموزش 25 دانش‌‌آموز دختر در دبیرستان معارف اسلامی صدرای گچساران اذعان داشت: افزون بر یک میلیارد ریال اعتبار فرهنگی و نرم‌افزاری برای دو دبیرستان معارف اسلامی دخترانه گچساران و دهدشت در نظر گرفته شده است.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گچساران نیز در این مراسم هدف از راه‌اندازی دبیرستان علوم و معارف وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی را جذب و تربیت جوانان مستعد و علاقه‌مند به معارف اسلامی عنوان کرد و افزود: با توجه به آموزه‌های خاصی که در این دبیرستان یاد می‌گیرند، پیش‌زمینه علمی و تربیتی مطلوبی به‌دست می‌آورند.
حجت‌الاسلام سید عبدالرحیم ملکوتی‌اصل ابراز داشت: کسب پیش‌زمینه‌های علمی، تربیتی و الهی در این مدارس سبب ایجاد نگرشی واقعی مبتنی بر فرهنگ اصیل اسلامی در فرایند آموزش برای نیازهای آینده جامعه اسلامی می‌شود.
وی گفت: حوزه فرهنگ مانند دیگر حوزه‌ها دارای مبانی اقتصادی بوده و بدون در نظر داشتن این مبانی امکان اقدام و انجام کارهای فرهنگی وجود ندارد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران هدف این اداره در راه‌اندازی دبیرستان معارف اسلامی را تبیین و تبلیغ اندیشه تابناک اسلام اصیل در همه زمینه‌ها برای عموم مردم عنوان کرد.
ملکوتی‌اصل تصریح کرد: امروزه با توجه به گستردگی و تنوع ابزارهای ارتباطی و اطلاعاتی تبلیغ همه‌جانبه دین، تلاش گسترده و نگاه همه‌جانبه و بینش وسیع و نافذ انسان‌های کارآزموده امری لازم و ضروری است.
وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان این دبیرستان را دانش‌آموزان نخبه با معدل بالای نمره 18 تشکیل داده‌اند.
ملکوتی‌اصل با بیان این‌که دبیران مجرب و نمونه در این دبیرستان تدریس می‌کنند، ابراز داشت: سفرها و مسابقات مختلف، سرویس ایاب و ذهاب رایگان، برگزاری برخی دوره‌ها از طریق it در آینده‌ای نزدیک و امکان ادامه تحصیل تا مقطع فوق دکترا از جمله ویژگی‌های این دبیرستان است.
به گزارش فارس دبیرستان دخترانه معارف اسلامی در محل اداره تبلیغات اسلامی گچساران افتتاح و راه اندازی شده است و این اداره به جنب مصلای گچساران انتقال یافت.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول